הקדמה
מודעות דיסקברי של Google מייצרות הרבה עניין ושאלות מאז שהושקו בסוף 2019, ועדיין – ככל הנראה קמפיין דיסקברי הוא לא הקמפיין הראשון שקופץ לראש כשאתם מתכננים לבצע פרסום בגוגל. לכן, החלטנו להסביר על הקמפיין, סוג המודעות ולמה כדאי לכם לקחת אותו בחשבון כשאתם חושבים על האסטרטגיה השיווקית שלכם או של הלקוחות שלכם.
מה זה בכלל גוגל דיסקברי?
Discover הוא פיד שמופיע בדף הבית של אפליקציית Google ב-iOS ו- Android, כמו גם בדף הבית של Google.com. המשתמשים יכולים להתאים אישית את הפיד שלהם כך שהם יראו תוכן הנוגע להם בתחומים שהם מעוניינים בהם (כמו אופנה, טיולים, אוכל ועוד). שלא כמו מודעות החיפוש של Google, אנשים לא צריכים לכתוב משהו בשורת החיפוש כדי שמודעות הדיסקברי יופיעו. מטרת Google Discover היא לתת תשובה עוד לפני שהמשתמש שואל את השאלה. כלומר, אנחנו רוצים ל"תפוס" את המשתמש בתחילת מסע הצרכן שלו, הרבה לפני שיש לו בכלל כוונת רכישה. מודעות Discovery מאפשרות לכם לנצל את ה- AI שגוגל יצרה כדי לספק את המודעות המדויקות והמעניינות ביותר עבור המשתמשים. ככל שהמשתמש יוצר אינטראקציה רבה יותר עם Google Discovery, הוא מספק הבנה ברורה יותר של תחומי העניין שלו וגם מה הם הנושאים שהוא לא רוצה לראות. המשתמש יכול לשנות ולדייק את ההעדפות שלו, להגדיר לגוגל מה הוא מעוניין לראות ומה הוא ממש לא רוצה שיופיע (אפילו ברמת הביטויים שאינם רלוונטיים אליו).
זה מאפשר ל- Google ללמוד עוד על אותו אדם, ולהתאים את עדכון החדשות שלו להעדפותיו.
מה הן מודעות דיסקברי של גוגל?
מודעות גוגל דיסקברי דומות מאוד בחזות שלהן למודעות גוגל ברשת המדיה, כלומר המטרה שלהן היא להיות כמה שיותר מעניינות ולמשוך את עיניהם של המשתמשים. מדובר במודעות שמבוססות על תחומי העניין של הקהל, ביקורים של אנשים באתר, הורדת אפליקציות מסוימות, סרטונים שנצפו וחיפושים במפות.
כלומר, מודעות דיסקברי ממוקדות בקהלים ובפעולות שלהם ולא במילות מפתח, והן יכולות להופיע בפיד הבית של YouTube, באפליקציית גוגל, ב- Gmail וכמובן בפיד של הדיסקברי.
היתרונות של קמפיין גוגל דיסקברי
- אתם יכולים להפעיל קמפיין כזה על מנת לבחון מוצר חדש שאינו מוכר, מתוך הבנה שהמטרה של קמפיין דיסקברי היא לגרום לאנשים לגלות מוצרים / נושאים / שירותים שלא הכירו או ראו קודם לכן. ככל שמשתמשים יראו יותר ויותר את המודעות שלכם, הם יכירו יותר את המותג וזה יבנה אמון.
- גוגל גורמת למשתמשים להחליט מה מעניין אותם, דבר שעוזר לכם לפרסם עבור קהל מדויק יותר. אתם כבר לא צריכים לעשות מחקר כדי לקבוע מהו הקהל הרלוונטי ביותר מכיוון שה-AI של גוגל יכול לדאוג לזה. אחת התכונות הגדולות ביותר של קמפיין דיסקברי היא העובדה שהמודעה שלכם כמעט תמיד תפגע בול באנשים שאליהם אתה מכוונים. אין יותר צורך בבדיקות או ניחושים.
- בעזרת קמפיין אחד, אפשר להגיע לעד שלושה מיליארד אנשים בעולם בחודש. הסיבה לכך היא שמודעות דיסקברי מוצגות באפליקציית גוגל, בדף הבית של YouTube, וב-Gmail.
קראו גם על:
- השוואה בין קידום אורגני לבין קידום ממומן
- איך לבחור חברת קידום אתרים מוצלחת
- כיצד אחסון אתרים משפיע על קידום אורגני?
- מה ההבדל בין מומחה קידום אתרים לחברת קידום?
שלושה טיפים ליצירת מודעות מעולות לקמפיין גוגל דיסקברי
-
השתמשו בתמונות הטובות ביותר שיש לכם
מודעות דיסקברי הן מודעות ויזואליות הדורשות תמונות באיכות גבוהה. אתם לא יכולים לצפות שמישהו ירצה ללחוץ על תמונה באיכות נמוכה או על תצלום לא ברור. התמונה צריכה ליצור עניין ולמשוך את המשתמשים לרצות 'לגלות' אותה.
-
הגבילו את הטקסט בתמונות
המטרה של התמונות היא לא למסור את כל המידע, על מנת להשאיר סקרנות אצל המשתמש. על ידי הגבלת הטקסט בתמונות ושמירת כל השטח לתמונות, אתם מספרים סיפור שיגרום למשתמשים לתהות מה קורה בצד השני ובסופו של דבר להקליק על המודעה.
-
נסו לבנות אמון בצורה מידית:
זכרו שלרוב האנשים שרואים את המודעות האלה אין מושג מי אתם ומה העסק שלכם מציע. הם פוגשים אתכם בפעם הראשונה, ואם לא תספרו את הסיפור בצורה נכונה, הם יכולים להמשיך לגלול מהר. לכם, אתם צריכים לבנות אמון, אז השתמשו בטקסט כדי לספר על עצמכם ולגרום להם לרצות להקליק.
אז איך מקימים את קמפיין גוגל דיסקברי הראשון שלכם?
אם כבר הקמתם בעבר קמפיין לרשת המדיה עם מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש, לא תהיה לכם יותר מדי בעיה להקים קמפיין Discovery. חלק גדול מהתהליך זהה.
להלן השלבים:
שלב ראשון – הקמת הקמפיין
- נכנסים לחשבון Google Ads.
- בתפריט שנמצא בצד ימין לוחצים על קמפיינים.
- לוחצים על הלחצן ובוחרים באפשרות קמפיין חדש.
- בוחרים את מטרת הקמפיין: 'מכירות', 'לידים', 'תנועה לאתר' או 'ללא יעד'.
- בוחרים בקמפיין מסוג Discovery.
6. לוחצים על המשך.
7. מגדירים לקמפיין את המיקום והשפה.
8. בוחרים את הקהלים. שימו לב שאם אתם רוצים להשתמש ברשימות קהלים, אתם צריכים לעמוד בכללים הבאים:
- רשת החיפוש של Google: צריכים להיות ברשימה לפחות 1,000 מבקרים או משתמשים שהיו פעילים ב-30 הימים האחרונים.
- YouTube: צריכים להיות ברשימה לפחות 1,000 מבקרים או משתמשים שהיו פעילים ב-30 הימים האחרונים.
- Gmail: צריכים להיות ברשימה לפחות 100 מבקרים או משתמשים שהיו פעילים ב-30 הימים האחרונים ברשת המדיה.
9. בוחרים את שיטת הביד ומזינים את התקציב היומי הממוצע. שימו לב שאם לא תגדירו את מחיר היעד להמרה, גוגל תגדיר כברירת מחדל את הביד ל- מקסימום המרות.
- לוחצים על יצירת קמפיין.
שלב שני – העלאת המודעות
אתם יכולים להעלות מודעה בודדת או מספר מודעות (כדי ליצור מודעת קרוסלה, לדוגמא).
- נכנסים לקמפיין ה-Discovery שיצרתם.
- בתפריט שמוצג מימין לוחצים על מודעות ותוספים.
- לוחצים על הלחצן ובוחרים באפשרות מודעת Discovery או מודעת קרוסלה Discovery.
- מוסיפים את הקריאיטיב.
- מוסיפים את כתובת ה-URL, כותרת, תיאור ושם העסק.
שימו לב שהמודעות שלכם עומדות בתנאים הבאים:
מודעות דיסקברי:
מודעות קרוסלה דיסקברי:
(ההנחיות נלקחו ישירות מתוך Google)
סיכום
מודעות דיסקברי יכולות להועיל במיוחד לעסקי איקומרס מכיוון שהן לוקחות בחשבון שינוי בהתנהגות הצרכנים. השינוי הוא האופן שבו אנשים גולשים ומתעסקים עם תוכן שאינו נקבע על ידי שאילתות חיפוש.
אנחנו בטוחים שיהיה קשה להתרגל לסוג קמפיין חדש, במיוחד אם אתם כבר רואים תוצאות טובות בקמפיינים שאתם מריצים בפייסבוק או גוגל. אנחנו ממליצים לכם לעשות טסט ולראות האם אתם מקבלים תוצאות טובות גם מסוג הקמפיין הזה.