ClickCease

כותרת H1 – עד כמה היא חיונית בעיני גוגל?

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
רשמו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם:
חדשות קידום אתרים

גוגל: כותרת H1 היא שימושית, אך לא קריטית

ג'ון מולר עונה על שאלות העוסקות בחשיבות הכותרות במאמרים ו- כותרת H1 בפרט, ומבהיר:
כותרות יכולות לסייע מסיבות שונות, אך הן לא האלמנט המרכזי כשבאים להעריך את דירוג האתר.

 

הקשר בין כותרות ל – SEO

אחד מחוקי ה – SEO הידועים לכל מנהל תוכן או אתר הוא שחשוב לייצר כותרת H1 שתכלול את ביטוי המפתח המרכזי של המאמר, זאת כדי "לסמן" לגוגל מהו נושא המאמר ולהעלות את דירוגו.
בשנות ה – 2000 המוקדמות, עקרון זה היה מעין עקרון חובה ובל יעבור, אך מאז עברו השנים, והדרך של גוגל לפענח מהו נושא הטקסט גם היא עברה שינויים רבים.

שאלה: האם ניתן לעשות שימוש במספר כותרות H1 במאמר אחד?

תשובה: לפי ג'ון מולר, ניתן לעשות זאת כמה פעמים שתרצו, ללא הגבלה.
דירוג העמוד יקבע בין אם יהיו 5 כותרות H1 ובין אם לא יהיו בו בכלל.

 

כותרות H1 מסייעות למבנה הטקסט

סיבה טובה להשתמש בכותרת H1 היא משום שהיא עוזרת להבהיר את מבנה העמוד.
כלומר, כשלוקחים בחשבון את כל האלמנטים בכותרות העמוד, ניתן להבין יותר בקלות על מה הוא מדבר, מהו הסדר הרצוי של המסרים אותם רוצה הכותב להעביר, ואילו תתי נושאים ניתן למצוא בו.

 

הצצה לנראות מבנה הטקסט באמצעות HTML

דרך אחת שבעזרתה ניתן להבין איך מבנה הטקסט נראה בשילוב הכותרות בעיניי הגוגל, היא להסתכל על מפת ה- HTML של העמוד.
תוכלו לעשות זאת דרך ה W3c – HTML Validator ולבחור באפשרות של "Show Outline":

 

חייגו או השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

H1

 

על אף הנאמר, גון מולר חוזר ומדגיש כי גם חוסר שימוש מוחלט בכותרות H1 לא יפגע בדירוג העמוד, מאחר וגוגל לא מחייבת זאת.
ולמרות שעל פי מחקרים, נמצא קשר בין עמודים שקיבלו דירוג גבוה לבין השימוש בכותרות H1.

המחקרים הללו מתעלמים מהעובדה שהיום מרבית האתרים הם אתרים מודרניים (שעושים שימוש ניכר בתבניות וורדפרס, למשל), המנצלים את הכותרות הללו לצורכי עיצוב בלבד.

 

על כותרת H1 ושמישות

על פי מולר מגוגל, נמצא כי הכותרות הללו גם מסייעות לקרוא את העמוד בקלות יתרה, בעיקר עבור מכשירים ניידים, משום שהן "שוברות" את הטקסט לחלקים.

 

מה לגבי שאר סוגי הכותרות?

כמובן, כותרת H1 היא לא הכותרת היחידה.

דרך נפוצה ומומלצת לעשות שימוש בכותרות H1-H4 היא להדגיש את הנושא הראשי של המאמר באמצעות הכותרת הראשונה H1.
ולנצל את כותרות H3 ו – H4 לתתי נושאים שיופיעו תחת כותרת המשנה H2.

ניתן לראות במבנה הבא דוגמא לכך:

<H1> Main Topic</H1>

<H2> Subtopic A<H2>

<H2> Subtopic B<H2>

<H3> Subtopic to B</H3>

<H2> Subtopic C<H2>

 

על כותרת H1 ונגישות

כותרות ידועות כבעלות תפקיד חשוב גם לנושא נגישות האתר, בעיקר עבור אלו שמשתמשים בציוד עזר כדי לגשת לתוכן ברשת וזקוקים להיררכיית טקסט ברורה.
לצורך הנגישות, מומלץ להשתמש בכותרת H1 כדי להגדיר את תחילתו של התוכן, ורק אז ביתר הכותרות על מנת להמחיש את האאוטליין של העמוד.

 

כותרות H1 – לא רק לביטויי מפתח

חשוב להבין כי חשיבות הכותרות לא מתחילה ונגמרת ב"העמסת" ביטויי מפתח.
למעשה, שימוש בכותרות רק לשם הדגשת ביטויי המפתח, יכול אפילו לפגוע בהבנה של הגולש את נושא הטקסט האמיתי ומבנהו.

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי