כותרת H1 – עד כמה היא חיונית בעיני גוגל?

חדשות קידום אתרים

ניווט מהיר במאמר

גוגל: כותרת H1 היא שימושית, אך לא קריטית

ג'ון מולר עונה על שאלות העוסקות בחשיבות הכותרות במאמרים ו- כותרת H1 בפרט, ומבהיר:
כותרות יכולות לסייע מסיבות שונות, אך הן לא האלמנט המרכזי כשבאים להעריך את דירוג האתר.

 

הקשר בין כותרות ל – SEO

אחד מחוקי ה – SEO הידועים לכל מנהל תוכן או אתר הוא שחשוב לייצר כותרת H1 שתכלול את ביטוי המפתח המרכזי של המאמר, זאת כדי "לסמן" לגוגל מהו נושא המאמר ולהעלות את דירוגו.
בשנות ה – 2000 המוקדמות, עקרון זה היה מעין עקרון חובה ובל יעבור, אך מאז עברו השנים, והדרך של גוגל לפענח מהו נושא הטקסט גם היא עברה שינויים רבים.

שאלה: האם ניתן לעשות שימוש במספר כותרות H1 במאמר אחד?

תשובה: לפי ג'ון מולר, ניתן לעשות זאת כמה פעמים שתרצו, ללא הגבלה.
דירוג העמוד יקבע בין אם יהיו 5 כותרות H1 ובין אם לא יהיו בו בכלל.

 

כותרות H1 מסייעות למבנה הטקסט

סיבה טובה להשתמש בכותרת H1 היא משום שהיא עוזרת להבהיר את מבנה העמוד.
כלומר, כשלוקחים בחשבון את כל האלמנטים בכותרות העמוד, ניתן להבין יותר בקלות על מה הוא מדבר, מהו הסדר הרצוי של המסרים אותם רוצה הכותב להעביר, ואילו תתי נושאים ניתן למצוא בו.

 

הצצה לנראות מבנה הטקסט באמצעות HTML

דרך אחת שבעזרתה ניתן להבין איך מבנה הטקסט נראה בשילוב הכותרות בעיניי הגוגל, היא להסתכל על מפת ה- HTML של העמוד.
תוכלו לעשות זאת דרך ה W3c – HTML Validator ולבחור באפשרות של "Show Outline":

 

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

H1

 

על אף הנאמר, גון מולר חוזר ומדגיש כי גם חוסר שימוש מוחלט בכותרות H1 לא יפגע בדירוג העמוד, מאחר וגוגל לא מחייבת זאת.
ולמרות שעל פי מחקרים, נמצא קשר בין עמודים שקיבלו דירוג גבוה לבין השימוש בכותרות H1.

המחקרים הללו מתעלמים מהעובדה שהיום מרבית האתרים הם אתרים מודרניים (שעושים שימוש ניכר בתבניות וורדפרס, למשל), המנצלים את הכותרות הללו לצורכי עיצוב בלבד.

 

על כותרת H1 ושמישות

על פי מולר מגוגל, נמצא כי הכותרות הללו גם מסייעות לקרוא את העמוד בקלות יתרה, בעיקר עבור מכשירים ניידים, משום שהן "שוברות" את הטקסט לחלקים.

 

מה לגבי שאר סוגי הכותרות?

כמובן, כותרת H1 היא לא הכותרת היחידה.

דרך נפוצה ומומלצת לעשות שימוש בכותרות H1-H4 היא להדגיש את הנושא הראשי של המאמר באמצעות הכותרת הראשונה H1.
ולנצל את כותרות H3 ו – H4 לתתי נושאים שיופיעו תחת כותרת המשנה H2.

ניתן לראות במבנה הבא דוגמא לכך:

<H1> Main Topic</H1>

<H2> Subtopic A<H2>

<H2> Subtopic B<H2>

<H3> Subtopic to B</H3>

<H2> Subtopic C<H2>

 

על כותרת H1 ונגישות

כותרות ידועות כבעלות תפקיד חשוב גם לנושא נגישות האתר, בעיקר עבור אלו שמשתמשים בציוד עזר כדי לגשת לתוכן ברשת וזקוקים להיררכיית טקסט ברורה.
לצורך הנגישות, מומלץ להשתמש בכותרת H1 כדי להגדיר את תחילתו של התוכן, ורק אז ביתר הכותרות על מנת להמחיש את האאוטליין של העמוד.

 

כותרות H1 – לא רק לביטויי מפתח

חשוב להבין כי חשיבות הכותרות לא מתחילה ונגמרת ב"העמסת" ביטויי מפתח.
למעשה, שימוש בכותרות רק לשם הדגשת ביטויי המפתח, יכול אפילו לפגוע בהבנה של הגולש את נושא הטקסט האמיתי ומבנהו.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לך יותר לקוחות!

לאחר מילוי הטופס אחזור אליך עם כל הפרטים

ניר אזולאי