ClickCease

תפקיד יחסי ציבור באינטרנט ואיך זה בכלל קשור לקידום אתרים?

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
רשמו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם:
קידום בעזרת יחסי ציבור

בעשורים הקודמים, יחסי ציבור טובים היו מאסט עבור עסקים שרצו להצליח.
אז, יחסי הציבור עזרו לעסקים וחברות להרחיב את מעגל הלקוחות, ליצור את התדמית שרצו ולהפיץ את המותג.

בתקופה הזו בה עיתונים, תחנות רדיו ותכניות טלוויזיה היו המדיומים המרכזיים לפרסום ויצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים – ליחסי הציבור הייתה יעילות חד משמעית וברורה.

אבל מאז אותה תקופה עברו הרבה מים מתחת לגשר.
הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לא מחכים לשמוע על השירות או המוצר הבא שירכשו בין השירים ברדיו.
ועבור רוב העסקים, גם להשתחל לכתבה בעיתון המקומי או להתארח באיזו תכנית בוקר זו לא ממש האסטרטגיה הנכונה.

ובשנת 2019, המדיום העיקרי שבו עסקים מפרסמים את עצמם ומוצאים את דרכם אל לקוחות חדשים הוא האינטרנט.
החלטתי לנסות לענות על כמה שאלות ששמעתי המון מבעלי עסקים ותיקים.

האם יחסי ציבור עדיין מתאימים לעידן שלנו? במה הם יכולים לתרום לנו בעולם המבוסס על פרסום בדיגיטל?
ואיך זה עוזר לנו בקידום האורגני של האתר שלנו?

 

יחסי ציבור באינטרנט זה דבר שהכרחי לקידום אורגני

כולנו כבר יודעים שקישורים חיצוניים והמלצות מצד שלישי זה אחד הדברים הכי חשובים והכי קריטיים לאתר שרוצה לעלות בדפי התוצאות.

קישורים מאתרים אחרים גורמים למנועי החיפוש לראות את האתר שלכם כאתר אמין וסמכותי שמעניין גולשים ומציע ערך אמיתי.
הם גם גורמים לגולשים להגיע לאתר שלכם וגם לראות שאנשים המליצו עליכם בעבר.

כאן יחסי הציבור משחקים תפקיד ענק.
יחסי ציבור יכולים להניב שיתופי פעולה אדירים עם אתרים אחרים שיפרסמו אתכם ברשת בעזרת קישור לאתר שלכם.
והקישורים האלו? יניבו שלושה דברים מאוד, מאוד חשובים:

  • הם יניעו גולשים לאתר שלכם שהם בעצם גם לקוחות פוטנציאליים וכך גם תקבלו תנועה באתר, מה שמעלה את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש.
  • הם ישמשו כגושפנקה ויתייגו אתכם כבעלי מוניטין גבוה, עבור גולשים שמחפשים אתכם ברשת.
    בשפה קצת יותר פשוטה, קישורים איכותיים מאתרים רציניים משמשים כאישור ממקור מוסמך עבור גולשים שרוצים לדעת מי אתם ואם כדאי לצרוך מכם שירות או מוצר, או לחילופן לעבוד אתכם.
  • הם ישמשו כגושפנקה גם עבור מנועי החיפוש שיראו את ההמלצה שהאתר שלכם קיבל כאישור לכך שהעסק שלכם הוא עסק רציני עם אתר שיש לו מה להציע לגולשים.
    כתוצאה, מנועי החיפוש יעלו את המיקום שלכם בדפי התוצאות של הגולשים.

עכשיו השאלה היא איך עושים את זה בצורה אפקטיבית.

חייגו או השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

אז איך עושים יחסי ציבור באינטרנט?

לפני שמתחילים, חשוב לדעת שיש הרבה "לכלוך" בנושא של יחסי ציבור בתחום הקידום האורגני.
טיפ ממני אחרי הרבה שנות ניסיון – הימנעו מכל רשתות שיתוף הקישורים למיניהן, אל תפנו לאתרים מפוקפקים בשביל קישורים ונסו לקבל קישורים איכותיים ככל האפשר.

חשוב מאוד שתשמרו על מערך הקישורים שלכם נקי מאתרים שמשתפים קישורים של אתרים לא רלוונטיים, ובטח ובטח כשזה בתשלום.
מנועי החיפוש יודעים לזהות אתרים כאלו ולא יקדמו את האתר שלכם בגלל הקישורים האלו ואפילו עלולים להעניש אותו.

ובלי קשר, אי אפשר לקרוא לדבר כזה יחסי ציבור באינטרנט. פה הרחבתי על טעויות נפוצות בקידום אתרים שאסור לעשות בקידום אתר.

שיתופי פעולה – המפתח לקישורים איכותיים

שיתופי פעולה יכולים להיות יעילים מאוד עבור קידום אתר והעסק בכלל. שיתופי פעולה עם עסקים ואתרים אחרים חושפים את אתכם ללקוחות של העסק או האתר איתו אתם משתפים פעולה.
מעבר לכך שמדובר בחשיפה כללית, זו גם חשיפה איכותית כי הלקוחות שרואים אתכם סומכים על העסק או האתר שמפרסם אתכם או ממליץ עליכם.

חשוב לזכור – כשאתם יוצרים קשר עם אתרים או מותגים אחרים בשביל לשתף איתם פעולה, חשוב שלא לבצע את שיתוף פעולה אקראי.
שתפו פעולה עם אתרים ועסקים אחרים בתחום שלכם או בתחומים משלימים שהלקוחות שלהם הם גם הלקוחות שלכם, כדי לשמור על רלוונטיות עבור הגולשים.

יחסי ציבור באינטרנט

 

התארחו ותרוויחו

אתן לדוגמה את האסטרטגיה שלי כמי שרוצה לקדם אתר שעוסק בתחום של קידום אתרים וקידום אורגני.
בעזרת יחסי ציבור באינטרנט, אני יוצר קשרים עם מקדמי אתרים אחרים ומשתף פעולה עם אתרים שמפרסמים מאמרים מקצועיים בתחום.

לאתרים האלו אני כותב כתבות אורח בתחום שרלוונטי לאתר, ומשלב בתוכן קישור לאתר שלי.
אני עושה את זה גם עבור הלקוחות שלי וכך מצליח לקדם עבורם את האתר בדפי התוצאות ולקבל תנועת גולשים משמעותית. אז מה אני עושה כאן בעצם?
אסביר את זה בצורה שתעזור גם לכם לעשות את זה.

מוצאים אתרים שקשורים לתחום שלכם, מתוך הנחה שגולשים שמגיעים לאתר שקשור לתיירות מצפים לראות תכני קידום אתר תיירות, ולא למוצרי טיפוח או נעלי ריצה.
אחרי שמצאתם אתרים שרלוונטיים לאתר שאתם רוצים לקדם, נסו להבין מה הצורך של האתרים האלו.
למשל, אם מצאתם אתר שמפרסם מדריכים בתחום מסוים, אתם יכולים להציע לכתוב מדריך מפורט בנושא שאתם מכירים לעומק עבור האתר.

בתחילת המדריך שכתבתם או בסופו (תלוי בפורמט של האתר) תרצו שהאתר יכתוב את השם שלכם, ורצוי שגם ישים תמונה שלכם כדי שתוכלו ליצור קשר אנושי עם הקוראים.
בנוסף, דאגו להוסיף קישור לאתר שלכם כדי שמנועי החיפוש יזהו שמדובר בתוכן שאתם כתבתם ובשביל שגולשים יגיעו לאתר שלכם.

בשורה התחתונה, אל תבקשו בלי לתת. תיתנו תוכן טוב, תיתנו מידע מעניין – ותקבלו בחזרה חשיפה וחיזוק מבחינת דירוג ה – SEO של האתר.

סקירת העסק שלכם על ידי אתרים אחרים

יש לכם מסעדה ואתם רוצים שידעו על מנה חדשה ומיוחדת שהשקתם?
מחלקת יחסי הציבור שלכם תדאג שיכתבו על המנה שלכם כתבה במגזין אוכל אינטרנטי ותמשוך לאתר שלכם עשרות קוראים מסוקרנים.

מחפשים לפרסם את חנות מוצרי החיות האינטרנטית שלכם?
מצאו מגזין של אוהבי חיות שיסקר את האתר שלכם ויספר את הסיפור שלכם, והגולשים כבר יציפו את החנות שלכם בהזמנות.

למרות שעיתון וטלוויזיה כבר לא ממש נחשבים כאמצעי פרסום שמתאימים לרוב העסקים, אנשים עדיין סומכים על מגזינים ועיתונים ויש לא מעט מגזינים ועיתונים דיגיטליים מעולים.
בנוסף, אתרים כאלו בדרך כלל נתפסים כמאוד אמינים וסמכותיים מבחינת מנועי החיפוש, לכן קישורים מאתרים כאלו נחשבים להיות איכותיים.
כמובן שזה תלוי באתר, אבל ברמה העקרונית – אם האתרים האלו מקבלים תנועה של קהל יעד אליו אתם רוצים לפנות, אתם רוצים שהם יסקרו אתכם.

יחסי הציבור עדיין מעולים להשגת המטרות המקוריות שלהם

המטרה של יחסי הציבור ב"עולם הישן" הייתה לייצר תדמית, לשפר מוניטין וליצור חשיפה למותג.

כנסו לכמה מעמודי הפייסבוק של המותגים שאתם הכי אוהבים.
הניחוש שלי הוא שבעמודים האלו תראו פרסומים במגזינים ואתרים שונים, קמפיינים משותפים עם מותגים אחרים, השתתפות באירועים כמו פסטיבלים ומסיבות ואפילו שיתופי פעולה עם מוסדות ציבוריים.
ובכלל, חקרו את המתחרים – תמיד לומדים משהו חדש: איך הם מציגים את המותג שלהם, מהם המסרים השיווקיים, אולי תגלו שיטת תמחור חדשה.
זכרו אתם לא חייבים להיות הכי טובים, אלא רק טובים יותר מהמתחרים שלכם 🙂

הרבה יותר קל להציג את הדברים בדרך שאנחנו רוצים וליצור לעצמנו את התדמית שאנחנו רוצים.
המרחב הדיגיטלי הוא משטח עבודה ריק שאתם יכולים למלא במה שרק תרצו, ועם יחסי ציבור באינטרנט טובים תוכלו לעשות את הצעדים הנכונים לעבר המטרות של העסק שלכם.

כשגולשים ירצו לדעת וללמוד על המותג או העסק שלכם, הם יחפשו אותו במנועי החיפוש.
המטרה שלכם, היא לדאוג שהם יראו את מה שאתם רוצים שהם יראו.

בעזרת אזכורים איכותיים במרחב הדיגיטלי אודות המותג שלכם ואודותיכם, תוכלו אף לגבור ולדחוק אזכור או ביקורת שלילית שקיבלתם מהלקוח הממורמר שכתש אתכם בפייסבוק – הם יראו את הקמפיין המטורף שהרצתם עם עמותה ללא מטרות רווח שסוקר במגזין אינטרנטי, או כתבה מעניינת ואיכותית שכתבתם, ויקבלו רושם חיובי ונרחב על המותג שלכם.

יחסי ציבור באינטרנט הוא כלי יעיל ליצירת תדמית שאתם רוצים לבנות לעצמכם.
קידום האתר באמצעות יחסי ציבור יעזרו לכם ליצור מוניטין טוב יותר במרחב האינטרנטי, הכרה גדולה יותר בתחום שלכם ותדמית מותג עקבית ובריאה.

קראו עוד על כלים חינמים של גוגל לקידום אורגני וגם על קידום באינטרנט

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי