תפריט
תפריט

תפקיד יחסי הציבור בעידן האינטרנטי ואיך זה בכלל קשור לקידום אתרים?

קידום בעזרת יחסי ציבור

בעשורים הקודמים, יחסי ציבור טובים היו מאסט עבור עסקים שרצו להצליח. אז, יחסי הציבור עזרו לעסקים וחברות להרחיב את מעגל הלקוחות, ליצור את התדמית שרצו ולהפיץ את המותג. בתקופה הזו בה עיתונים, תחנות רדיו ותכניות טלוויזיה היו המדיומים המרכזיים לפרסום ויצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים – ליחסי הציבור הייתה יעילות חד משמעית וברורה.

אבל מאז אותה תקופה עברו הרבה מים מתחת לגשר. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לא מחכים לשמוע על השירות או המוצר הבא שירכשו בין השירים ברדיו. ועבור רוב העסקים, גם להשתחל לכתבה בעיתון המקומי או להתארח באיזו תכנית בוקר זו לא ממש האסטרטגיה הנכונה. ובשנת 2019, המדיום העיקרי שבו עסקים מפרסמים את עצמם ומוצאים את דרכם אל לקוחות חדשים הוא האינטרנט.

החלטתי לנסות לענות על כמה שאלות ששמעתי המון מבעלי עסקים ותיקים.
האם יחסי ציבור עדיין מתאימים לעידן שלנו? במה הם יכולים לתרום לנו בעולם המבוסס על פרסום בדיגיטל?
ואיך זה עוזר לנו בקידום האורגני של האתר שלנו?

יחסי ציבור זה דבר שהכרחי לקידום אורגני

כולנו כבר יודעים שקישורים חיצוניים והמלצות מצד ג’ זה אחד הדברים הכי חשובים והכי קריטיים לאתר שרוצה לעלות בדפי התוצאות. קישורים מאתרים אחרים גורמים למנועי החיפוש לראות את האתר שלכם כאתר אמין וסמכותי שמעניין גולשים ומציע ערך אמיתי. הם גם גורמים לגולשים להגיע לאתר שלכם וגם לראות שאנשים המליצו עליכם בעבר.

כאן יחסי הציבור משחקים תפקיד ענק. יחסי ציבור יכולים להניב שיתופי פעולה אדירים עם אתרים אחרים שיפרסמו אתכם ברשת בעזרת קישור לאתר שלכם. והקישורים האלו? יניבו שלושה דברים מאוד, מאוד חשובים:

  • הם יניעו גולשים לאתר שלכם שהם בעצם גם לקוחות פוטנציאליים וכך גם תקבלו תנועה באתר, מה שמעלה את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש.
  • הם ישמשו כגושפנקה ויתייגו אתכם כבעלי מוניטין גבוה, עבור גולשים שמחפשים אתכם ברשת. בשפה קצת יותר פשוטה, קישורים איכותיים מאתרים רציניים משמשים כאישור ממקור מוסמך עבור גולשים שרוצים לדעת מי אתם ואם כדאי לצרוך מכם שירות או מוצר, או לחילופן לעבוד אתכם.
  • הם ישמשו כגושפנקה גם עבור מנועי החיפוש שיראו את ההמלצה שהאתר שלכם קיבל כאישור לכך שהעסק שלכם הוא עסק רציני עם אתר שיש לו מה להציע לגולשים. כתוצאה, מנועי החיפוש יעלו את המיקום שלכם בדפי התוצאות של הגולשים.

עכשיו השאלה היא איך עושים את זה בצורה אפקטיבית.

אז איך עושים את זה נכון?

לפני שמתחילים, חשוב לדעת שיש הרבה "לכלוך" בנושא של יחסי ציבור בתחום הקידום האורגני.
טיפ ממני אחרי הרבה שנות ניסיון – הימנעו מכל רשתות שיתוף הקישורים למיניהן, אל תפנו לאתרים מפוקפקים בשביל קישורים ונסו לקבל קישורים איכותיים ככל האפשר.

חשוב מאוד שתשמרו על מערך הקישורים שלכם נקי מאתרים שמשתפים קישורים של אתרים לא רלוונטיים, ובטח ובטח כשזה בתשלום. מנועי החיפוש יודעים לזהות אתרים כאלו ולא יקדמו את האתר שלכם בגלל הקישורים האלו ואפילו עלולים להעניש אותו. ובלי קשר, אי אפשר לקרוא לדבר כזה יחסי ציבור. פה הרחבתי על פעולות שלא כדאי לעשות בקידום האתר שלכם.

שיתופי פעולה – המפתח לקישורים איכותיים

שיתופי פעולה יכולים להיות יעילים מאוד עבור קידום האתר שלכם והעסק בכלל. שיתופי פעולה עם עסקים ואתרים אחרים חושפים את אתכם ללקוחות של העסק או האתר איתו אתם משתפים פעולה. מעבר לכך שמדובר בחשיפה כללית, זו גם חשיפה איכותית כי הלקוחות שרואים אתכם סומכים על העסק או האתר שמפרסם אתכם או ממליץ עליכם.

חשוב לזכור – כשאתם יוצרים קשר עם אתרים או מותגים אחרים בשביל לשתף איתם פעולה, חשוב שלא לבצע את שיתוף פעולה אקראי. שתפו פעולה עם אתרים ועסקים אחרים בתחום שלכם או בתחומים משלימים שהלקוחות שלהם הם גם הלקוחות שלכם, כדי לשמור על רלוונטיות עבור הגולשים.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

שיתוף פעולה בין אתרים

התארחו ותרוויחו

אתן לדוגמה את האסטרטגיה שלי כמי שרוצה לקדם אתר שעוסק בתחום של קידום אתרים וקידום אורגני. בעזרת יחסי ציבור, אני יוצר קשרים עם מקדמי אתרים אחרים ומשתף פעולה עם אתרים שמפרסמים מאמרים מקצועיים בתחום. לאתרים האלו אני כותב כתבות אורח בתחום שרלוונטי לאתר, ומשלב בתוכן קישור לאתר שלי.
אני עושה את זה גם עבור הלקוחות שלי וכך מצליח לקדם עבורם את האתר בדפי התוצאות ולקבל תנועת גולשים משמעותית. אז מה אני עושה כאן בעצם? אסביר את זה בצורה שתעזור גם לכם לעשות את זה.

מוצאים אתרים שקשורים לתחום שלכם, מתוך הנחה שגולשים שמגיעים לאתר שקשור לתיירות מצפים לראות תכנים שקשורים לתחומי התיירות, ולא למוצרי טיפוח או נעלי ריצה. אחרי שמצאתם אתרים שרלוונטיים לאתר שאתם רוצים לקדם, נסו להבין מה הצורך של האתרים האלו. למשל, אם מצאתם אתר שמפרסם מדריכים בתחום מסוים, אתם יכולים להציע לכתוב מדריך מפורט בנושא שאתם מכירים לעומק עבור האתר.

בתחילת המדריך שכתבתם או בסופו (תלוי בפורמט של האתר) תרצו שהאתר יכתוב את השם שלכם, ורצוי שגם ישים תמונה שלכם כדי שתוכלו ליצור קשר אנושי עם הקוראים. בנוסף, דאגו להוסיף קישור לאתר שלכם כדי שמנועי החיפוש יזהו שמדובר בתוכן שאתם כתבתם ובשביל שגולשים יגיעו לאתר שלכם.

בשורה התחתונה, אל תבקשו בלי לתת. תיתנו תוכן טוב, תיתנו מידע מעניין – ותקבלו בחזרה חשיפה וחיזוק מבחינת דירוג ה – SEO של האתר.

סקירת העסק שלכם על ידי אתרים אחרים

יש לכם מסעדה ואתם רוצים שידעו על מנה חדשה ומיוחדת שהשקתם? מחלקת יחסי הציבור שלכם תדאג שיכתבו על המנה שלכם כתבה במגזין אוכל אינטרנטי ותמשוך לאתר שלכם עשרות קוראים מסוקרנים. מחפשים לפרסם את חנות מוצרי החיות האינטרנטית שלכם? מצאו מגזין של אוהבי חיות שיסקר את האתר שלכם ויספר את הסיפור שלכם, והגולשים כבר יציפו את החנות שלכם בהזמנות.

למרות שעיתון וטלוויזיה כבר לא ממש נחשבים כאמצעי פרסום שמתאימים לרוב העסקים, אנשים עדיין סומכים על מגזינים ועיתונים ויש לא מעט מגזינים ועיתונים דיגיטליים מעולים. בנוסף, אתרים כאלו בדרך כלל נתפסים כמאוד אמינים וסמכותיים מבחינת מנועי החיפוש, לכן קישורים מאתרים כאלו נחשבים להיות איכותיים. כמובן שזה תלוי באתר, אבל ברמה העקרונית – אם האתרים האלו מקבלים תנועה של קהל יעד אליו אתם רוצים לפנות, אתם רוצים שהם יסקרו אתכם.

יחסי הציבור עדיין מעולים להשגת המטרות המקוריות שלהם

המטרה של יחסי הציבור ב"עולם הישן" הייתה לייצר תדמית, לשפר מוניטין וליצור חשיפה למותג.

כנסו לכמה מעמודי הפייסבוק של המותגים שאתם הכי אוהבים. הניחוש שלי הוא שבעמודים האלו תראו פרסומים במגזינים ואתרים שונים, קמפיינים משותפים עם מותגים אחרים, השתתפות באירועים כמו פסטיבלים ומסיבות ואפילו שיתופי פעולה עם מוסדות ציבוריים. ובכלל, חקרו את המתחרים – תמיד לומדים משהו חדש: איך הם מציגים את המותג שלהם, מהם המסרים השיווקיים, אולי תגלו שיטת תמחור חדשה. זכרו אתם לא חייבים להיות הכי טובים, אלא רק טובים יותר מהמתחרים שלכם 🙂

הרבה יותר קל להציג את הדברים בדרך שאנחנו רוצים וליצור לעצמנו את התדמית שאנחנו רוצים.
המרחב הדיגיטלי הוא משטח עבודה ריק שאתם יכולים למלא במה שרק תרצו, ועם יחסי ציבור טובים תוכלו לעשות את הצעדים הנכונים לעבר המטרות של העסק שלכם.

כשגולשים ירצו לדעת וללמוד על המותג או העסק שלכם, הם יחפשו אותו במנועי החיפוש. המטרה שלכם, היא לדאוג שהם יראו את מה שאתם רוצים שהם יראו. בעזרת אזכורים איכותיים במרחב הדיגיטלי אודות המותג שלכם ואודותיכם, תוכלו אף לגבור ולדחוק אזכור או ביקורת שלילית שקיבלתם מהלקוח הממורמר שכתש אתכם בפייסבוק – הם יראו את הקמפיין המטורף שהרצתם עם עמותה ללא מטרות רווח שסוקר במגזין אינטרנטי, או כתבה מעניינת ואיכותית שכתבתם, ויקבלו רושם חיובי ונרחב על המותג שלכם.

יחסי הציבור הוא כלי יעיל ליצירת תדמית שאתם רוצים לבנות לעצמכם. קידום האתר באמצעות יחסי ציבור יעזרו לכם ליצור מוניטין טוב יותר במרחב האינטרנטי, הכרה גדולה יותר בתחום שלכם ותדמית מותג עקבית ובריאה.

קראו עוד על כלים חינמים של גוגל לקידום אורגני

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

אני שולח רק עדכונים שווים