תפריט
תפריט

איך תקדמו אורגנית את אתר התיירות שלכם?

תיירות

קידום אורגני של אתרי תיירות

מקדמי אתרים רבים נוהגים לנקוט באותה שיטת עבודה עבור כל סוגי האתרים, אבל במציאות – האסטרטגיה הזו מאוד בעייתית. יש אתרים בתחומים מסוימים שאפשר לקדם על פי אותה השיטה הקבוע, אבל יש אתרים בתחומים אחרים שדורשים קידום אורגני בגישה שונה לחלוטין ממה שאנחנו רגילים, אתרי תיירות הוא אחד מהם.

היום נתמקד בקידום אורגני של אתרים מאחד התחומים האהובים עליי – תיירות. הארץ שלנו יפה ושופעת מקומות מרתקים, ומבחינתי לעזור לעסקים שהמטרה שלהם היא לתת לאנשים את חווית התיירות הישראלית המושלמת זה דבר חשוב מאין כמוהו. עסקי תיירות בישראל נתקלים במכשולי קידום לא פשוטים, כמו הקושי להתבלט ולהבהיר מה הייחודיות שלהם על פני לקוחות אחרים, חוסר מיקוד גאוגרפי והאתגר שנובע מהצורך לפנות גם לקהלי יעד של מטיילים יחידים, וגם למארגני ומדריכי קבוצות.

בגלל המכשולים הייחודים, פעולות קידום אורגני שמניבות תוצאות מעולות עבור אתר של עורך דין, למשל, יניבו עבור אתרי תיירות תוצאות סבירות במקרה הטוב, ותוצאות עגומות למדי במקרה הרע. בעסקי תיירות, התכנים צריכים להיות שונים, האתר צריך להיות בנוי אחרת, ומה שאנחנו עושים כדי לקדם אתר של עורך דין יכול להיות בכלל לא רלוונטי למטרות של אתר תיירות.

אתרים של עסקי תיירות לא רק מוכרים "שירות" או "מוצר" – הם מוכרים חלום.

היום תלמדו מה הדברים שרוב האנשים לא משקיעים בהם מספיק, ויעזרו לכם לקדם אורגנית את אתר התיירות שלכם בצורה אפקטיבית הרבה יותר.

קידום אורגני מבוסס מיקום

רוב החיפושים שגולשים מבצעים במנועי החיפוש בתחום התיירות מכילים מילות מפתח שממוקדות באזור, עיר או מדינה ספציפיים בהם הם הולכים לבקר. לכן, הגולשים שיגיעו לאתר התיירות שלכם יגיעו אליו בגלל שהם רוצים לטייל במקום שבו העסק שלכם נמצא, בין אם הם מחפשים טיולי ג’יפים או צימרים מפנקים.

המטרה שלנו היא לדאוג שגם מנועי החיפוש ידעו איפה העסק שלנו פועל ובאילו מקומות אנחנו מציעים את שירותנו כדי שיציגו את האתר לתיירים שמחפשים בגוגל את שם האזור, וגם לוודא שהגולשים שמגיעים לאתר ידעו מיד באיזה אזורים העסק עובד. אוקיי, אז המיקום של העסק הוא חלק עיקרי מאסטרטגיית הפרסום והקידום שלכם, אבל איך מיישמים את זה?

  • בתוך האתר – מכניסים את הכתובת של העסק בדף הבית של האתר, משלבים את המיקום שלכם בכותרות ובתיאורים של העמודים השונים באתר, מקדמים מילות מפתח שקשורות לאזור של העסק באמצעות התוכן באתר, ומשלבים את המיקום ב"Snippet" של העמודים, שאלו הכותרות והתיאורים של העמודים כי שהם מופיעים בדפי התוצאות של גוגל.
  • מחוץ לאתר – בונים פרופיל עסקי ב – "Google My Business" ומציינים את כתובת העסק, משיגים קישורים חיצוניים מאתרים שקשורים לאזור ורצוי מאתרים שעוסקים בתחום התיירות, מוודאים שהעסק מופיע ב – Google Maps ו – Waze עם הפרטים הנכונים ודואגים להבהיר מה המיקום של העסק בעמודים במדיות החברתיות השונות.

טיפ ממני – שמרו על עקביות ותדאגו שהפרטים של העסק יהיו זהים פחות או יותר בין הפלטפורמות השונות. זה אומר ששם העסק, מספר הטלפון והכתובת שלכם חייבים להופיע גם בפרופיל העסקי שלכם בגוגל, גם בעמוד הפייסבוק שלכם וגם באתר עצמו.

 

ויזואליות וסטוריטלינג – מאסט באתרי תיירות

נחזור למה שכתבתי בתחילת המאמר. עסקי תיירות מוכרים חלום, הם מוכרים חוויה, הם מוכרים אווירה. קריטי שנבין מי קהל היעד שלנו – תיירים ואנשים שיוצאים לחופשה ורוצים להרגיש שהם נמצאים במקום מיוחד ולחוות חוויות ייחודיות.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

תיזכרו לרגע בפעם האחרונה שתכננתם חופשה. לא סגרתם מלון בגלל דף המידע המפורט שהסביר כמה מיטות יש בחדר ומה המרחק מהמעלית, נכון? בחרתם במלון שלכם כי הרגשתם שהוא יכול לספק לכם את החוויה שאתם מחפשים. רוב הסיכויים שהוא הצליח לגרום לכם להרגיש ככה כי הוא נתן לכם חוויה עוד לפני שהגעתם אליו. הוא סיפר לכם סיפור על בוקר מפנק בחדר שלכם עם קפה משובח במרפסת המעוצבת של והראה לכם תמונות של אנשים מחויכים שנמצאים בדיוק במצב שבו אתם רוצים להיות.

זו אחת הסיבות ש – SEO לתחום אתרי תיירות הוא כל כך שונה מ – SEO לאתרים אחרים. מדובר בתחום שבו צריך לספר סיפור וגם להראות אותו ויזואלית. צריך לתת לגולשים חווית משתמש שמכוונת לרגשות שלהם ומגרה את הדמיון שלהם, ואת זה תעשו בעזרת שני דברים עיקריים.

 

תמונות וסרטונים

אם יש לכם עסק שמציע שירותי לינה כמו מלון, צימר או חאן, צלמו תמונות וסרטונים של החדרים ושל המתחמים השונים במקום. צלמו תמונות מזמינות וסרטונים שמחמיאים למקומות הלינה כמה שיותר, ואל תשכחו גם לצלם תכנים שמשדרים אווירה של חופשה והנאה עם אנשים שצוחקים ומבלים – זה מיד יגרום למי שרואה את התמונות והסרטונים שלכם להסיק מזה שזו החוויה שהוא יקבל אם יגיע אליכם.

אם יש לכם עסק שמספק שירותים כמו הדרכת טיולים או אטרקציות ספורט אתגרי, כאן תמונות וסרטונים יכולים להעביר את החוויה שאתם מספקים בצורה טובה אפילו יותר. הקפידו על צילומים מקצועיים ואיכותיים שיגרמו לגולשים לרצות לחוות בעצמם את החוויה שאתם מציעים.

את התמונות והסרטונים שלכם תכניסו לכל מקום אפשרי – בפרופיל העסקי שלכם בגוגל, בדף הפייסבוק שלכם, בעמוד האינסטגרם שלכם (אם אין לכם, אתם מפספסים), בפרופילים שלכם באתרי תיירות (בוקינג, טריפאדביזור, טיולי וכדומה) וכמובן גם בדף הבית ובעמודים של על השירותים או החדרים שלכם.

אל תשכחו לכתוב תיאורים ומטא-טייטלים לתמונות שאתם מעלים לאתר, כדי שמנועי החיפוש יבינו מה התמונות שלכם מציגות ויתחשבו בתכנים האלו כשהם קובעים את מיקום האתר בתוצאות של חיפושים.

 

תיאורים מושכים

כשאנשים יוצאים לחופשה, הם רוצים להיות בטוחים שהם מגיעים למקומות הכי יפים, שהם עוברים את הפעילויות הכי מגניבות, אוכלים את האוכל הכי מיוחד וישנים במקום הכי שווה.

העבודה שלנו כאן היא למשוך את הגולשים שמגיעים לאתר שלנו, ואת זה קשה מאוד לעשות עם תיאורים טכניים וחסרי פלפל. אתם צריכים לספר סיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

במקום תיאור כמו "חדר לזוג עם מקלחת ושירותים ומרפסת שמש הצופה לבריכה", נסו תיאור כמו "חדר לזוגות שאוהבים להתפנק עם חדר שמעוצב בקפידה, שירותים ומקלחת פרטיים רק בשבילכם ומרפסת שתהיה מושלמת לקפה של הבוקר". אתם יכולים ללכת אפילו רחוק יותר, ולכתוב סיפור יותר מפורט על החוויה שהם יכולים לצפות לה. תגרמו להם לדמיין את החופשה שלהם אצלכם – והם יבחרו בכם בלי לחשוב פעמיים.

נסו להכניס את הייחודיות של המקום או השירות שלכם ולשדר את החוויה שאנשים מחפשים בתיאורים שאתם כותבים. למשל, אם העסק שלכם מציע סיורים באזורים מאוד יפים, אל תתביישו להכניס משפטים שנוגעים לזה.

 

מבנה אתר תיירות מסודר

כשאני בונה אתר תיירות, אני מקפיד לבנות מבנה אתר נוח וברור, גם כדי שלגולשים יהיה נוח לנווט בתוך האתר וגם בשביל שמנועי החיפוש ידעו אילו שירותים העסק מציע ובאילו אזורים העסק פועל.

ניקח לדוגמה אתר שמשווק צימרים בכל רחבי הארץ כדי להדגים איך נראית קטגוריזיציה טובה ומבנה אתר נכון, וגם אתן לכם כמה טיפים לגבי איך לגרום לעמודים טובים להראות טוב באתרי תיירות:

  • עמוד בית – נבנה עמוד בית שמסביר על הצימרים שהאתר מציע, עם תמונות טובות וטקסט שיווקי איכותי. כאן נרצה "למכור" את השירות שלנו, זה המקום לספר עליו באופן כללי ולדבר על מה שהוא יכול לתת ללקוחות.
  • עמודי אזורים – מתחת לעמוד הבית (הכוונה במתחת היא בהיררכיה/מבנה של האתר) צריכים להיות דפים ייעודיים שמתייחסים לכל אזור או עיר. כאן אפשר לדבר על המיקום ולספר קצת על האזור או על העיר. שמרו על הטקסט כאן קצר וענייני.
  • עמודי "מוצרים" – המוצר שלנו במקרה הזה הוא צימר ואלו העמודים שמיועדים לשווק ולמכור אותם לגולשים כאשר מתוך עמודי האזורים, הגולשים יגיעו לעמודים של הצימרים שלנו. שימו לב שבעמודים אלו צריכים להופיע פרטים על החדר כמו מחיר, זמינות החדר וכמות המיטות, ושכאן צריכה להיות קריאה לפעולה כמו "הזמינו עכשיו" או "סגרו את החופשה הבאה שלכם".

וודאו שהתפריט באתר שלכם בנוי בצורה מסודרת ואינטואטיבית שתעזור לגולשים לגלוש באתר בצורה זורמת. הם לא צריכים לחפש באתר שלכם את העמוד שבו הם יכולים לראות איך הצימר נראה או מה הטיול שאתם מארגנים כולל – זה צריך להיות להם מאוד ברור איך להגיע לשם.

הקפידו על כותרות H1 שיבהירו למנועי החיפוש והגולשים מה אתם מציעים ואיפה השירות מוצע וגם על כתובות URL שמכילות את הנושא של הדף, לדוגמא – "rooms-for-couples-tel-aviv" או "jeep-tours-dead-sea".

 

טיפ אחרון לסיום – הימנעו מתוכן משוכפל

אם יש לכם עסק בתחום התיירות, כנראה שאתם מפרסמים אותו בכמה פלטפורמות שונות חוץ מהאתר שלכם. אחד הדברים שהכי פוגעים באתרים והמון בעלי אתרי תיירות עושים זה לכתוב את אותם התכנים לכל הפלטפורמות, וכך יוצא שהתיאור של העסק ושל מה שהוא מציע באתר זהה לזה שנמצא בטריפאדביזור ובוקינג למשל.

כשמדברים על קידום אתרים בעזרת תוכן, מנועי חיפוש לא אוהבים תוכן משוכפל וקיים סיכוי גבוה שהם לא יתייחסו לתוכן כזה בדירוג האתר שלכם, אלא רק באתרים הגדולים יותר בהם התוכן הזה מופיע. אל תדאגו, זה לא קשה כמו שזה נשמע וכל עוד תפתחו את הראש, תישארו יצירתיים ותנסו לספר סיפור במקום לספק מידע בצורה יבשה, לא תהיה לכם בעיה לכתוב תוכן מקורי עבור כל אחת מהפלטפורמות השונות.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

2 תגובות

  1. מאמר מעניין ורלוונטי מאד! מתייחס בדיוק לפרטים ולהבדלים הקטנים שרבים אינם מכירים. החכמתי. תודה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

אני שולח רק עדכונים שווים