דפי קטגוריה – ההזדמנות הכי גדולה שאתם לא מנצלים

קידום-דפי-קטגוריה

דפי קטגוריה יכולים לשפר את דירוג ה- SEO של האתר שלכם ולהביא אליו תנועת גולשים משמעותית. אבל מהעבר השני, הם גם יכולים להיות גם עמודים חסרי משמעות וערך שרק מסרבלים את חווית המשתמש.
ההבדל בין השניים נובע מהדרך שבה אתם מתייחסים לדפי הקטגוריות שבאתר שלכם, אם יש לכם כאלו בכלל.

האלגוריתמים של גוגל ושאר מנועי החיפוש מתקדמים ומשתפרים כל הזמן, ואיתם גם משתנה תחום קידום האתרים.
בשביל שאתר יצליח לקבל אהדה מהבוטים המתוחכמים של מנועי החיפוש הוא צריך להיות נגיש עבור הגולשים.
בניית אתר נגיש ונוח זו משימה מורכבת, והעיקרון המנחה הוא ליצור מבנה נוח ואינטואיטיבי – וזו בדיוק המטרה של קטגוריות.

השאלה היא האם תבחרו להשקיע בבניית עמודי קטגוריה אפקטיביים שעוזרים ליצור סדר באתר ולמשוך טראפיק.
אם הגעתם לכאן, אני מניח שאתם מבעלי האתרים שרוצים לשפר את האתר שלהם כמה שיותר, ושאתם מוכנים להשקיע בשביל להצליח לעשות את זה.

אז בואו נתחיל – למה חשוב כל כך לעשות אופטימיזציה לדפי קטגוריה ואיך תוכלו לבנות עמודי קטגוריה איכותיים ויעילים?

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

עמודי קטגוריות עם עמודים לכל דבר

דפי קטגוריה מתפקדים כעמודים באתר שלכם, וזה מה שהופך אותם להזדמנות כל כך טובה לשפר את המיקום שלכם במנועי החיפוש. וכן, אני יודע שיכול להיות שזה שונה מאוד ממה ששמעתם עד עכשיו.

עמודי קטגוריה יכולים להיות מאוד מועילים. דפי קטגוריה שעברו אופטימיזציה נכונה יעזרו לקידום האורגני שלכם.
אתם יכולים להכניס אליהם תוכן ומילות מפתח שאתם רוצים לקדם, וזה יראה למנועי החיפוש לאילו חיפושים האתר שלכם רלוונטי.

עושים סדר – גם לגולשים וגם למנועי החיפוש

המציאות היא שרוב בעלי האתרים לא מתייחסים לדפי הקטגוריה שבאתר שלהם בצורה רצינית מספיק.
אני רואה הרבה יותר מדי אתרים, בעיקר בלוגים ואתרי סחר, שלא מתכננים את מבנה האתר שלהם לפי קטגוריות.
אותם בעלי אתרים לא מפנימים עובדה חשובה מאוד – היום, האתרים שגוגל הכי אוהבת הם אתרים עם חווית משתמש איכותית ונוחה.

דפי קטגוריה יכולים לתרום המון לחוויה של הגולשים באתר שלכם. הם יעזרו להם להגיע בקלות למידע, למוצר או לשירות שהם מחפשים, ולהבין בקלות איך לנווט בתוך האתר.
דפי הקטגוריה יוצרים סדר ברור ועקבי, שהוא המפתח למבנה אתר נכון. אבל מעבר לנוחות של הגולשים, כאמור אחד הדברים שהכי חשובים לגוגל, זה גם עושה למנועי החיפוש חיים קלים.

דפי קטגוריות עוזרים לאלגוריתמים של מנועי החיפוש לזהות מיד מה ההיררכיה של האתר.
בעזרת קטגוריזציה (חלוקה קטגורית) נכונה תוכלו להראות מה התחום הכללי ומה הם תתי התחומים שאליהם האתר שלכם קשור.

איך עושים אופטימיזציה לדפי קטגוריה?

דפי קטגוריה הם עמודים באתר שלכם, וצריך להתייחס אליהם ככאלו.
כשאתם בונים קטגוריות באתר, אתם בעצם יוצרים עמודים באתר שלכם. בעמודים האלו, יופיעו כל הפוסטים שאותם תכניסו לאותה הקטגוריה.

הקטגוריות עוזרות לנו לאגד פוסטים מהאתר שקשורים לאותו הנושא תחת אותו עמוד.
העמודים האלו, בהם כל התוכן מרוכז לפי נושאים – הופכים את המשימה של הגולשים למצוא את מה שמעניין אותם לקלה ופשוטה במיוחד.

יצירת קטגוריות

לפני שאנחנו מתחילים לעשות אופטימיזציה לעמודים אלו, בואו נתחיל מההתחלה – איך בכלל יוצרים קטגוריות? אפשרות יצירת הקטגוריות נמצאת תחת תפריט ה"פוסטים" בממשק ניהול האתר שלך בוורדפרס.

ככלל אצבע, כדאי לשמור על מספר קטגוריות מצומצם ככל האפשר, ואפשר לומר שבין 5-10 קטגורית זה היקף נכון וטוב.
במקביל, חשוב שהקטגוריות גם לא יהיו כלליות מדי, כדי שתוכלו לקדם אורגנית מילות מפתח רלוונטיות ככל האפשר. ניקח בשביל ההסבר את האתר שלי.

נניח והאתר שלי מכיל 50 פוסטים בנושא של קידום אתרים. אבנה באתר חמש קטגוריות כאשר כל אחת תכיל בין 7-12 פוסטים. הנה חמש קטגוריות לדוגמא:

  • כלים לקידום אתרים
  • צ’קליסטים לקידום אורגני
  • מדריכים על On – Page SEO
  • מדריכים על Off – Page SEO
  • טיפים לבניית אתרים

אלו יהיו קטגוריות טובות לאתר שלי. למה? כי הן יסייעו לגולשים להתמצא בקלות באתר וגם יאפשרו לי לקדם את מילות המפתח האלו.

אחרי שבניתם קטגוריות, אתם צריכים לבחור באופן ידני אילו פוסטים יכנסו לאיזו קטגוריה.
בכל פעם שאתם מעלים פוסטים חדשים לאתר, תוכלו לבחור לאיזו קטגוריה באתר הפוסט ישתייך.
גם אם כבר יש לכם אתר שרץ הרבה זמן, אל תתעצלו. היכנסו לדף העריכה של כל פוסט ופוסט באתר שלכם ושייכו אותו לקטגוריה הרלוונטית.

קדמו מילות מפתח בעמודי הקטגוריות

הכניסו לעמודי הקטגוריה שלכם תוכן שמסביר לגולשים ומנועי החיפוש מה אפשר למצוא בכל קטגוריה.
כאן מגיעה ההזדמנות שלכם להשתמש בקטגוריות כמנוע למיקום גבוה יותר במנועי החיפוש.
שלבו מילות מפתח רלוונטיות לכל אורך הטקסט בדף.
אבל הכי חשוב – תנו לעמודים האלו כותרות H1 שמכילות את מילות המפתח שאתם רוצים לקדם ושלבו אותן גם בתיאור העמוד.

אם תעשו את זה:

  • תעזרו לגולשים להבין מיד איזה תוכן הם צפויים למצוא בכל קטגוריה. זה יביא לשיפור של חווית הגולשים באתר שלכם.
  • תבהירו למנועי החיפוש איזה תוכן גולשים יכולים למצוא באתר שלכם. על ידי זה, אתם תשפרו את המיקום של האתר בחיפושי גולשים שקשורים לקטגוריות שבאתר שלכם.

אחזור על זה שוב – עמודי קטגוריה שעשויים טוב הם הזדמנות מעולה למשוך גולשים לאתר שלכם ממנועי החיפוש.
נצלו את הזדמנות הפז הזו לקדם מילות מפתח באתר שלכם, ועל הדרך גם תהפכו אותו ליותר נגיש ונוח עבור הגולשים שיגיעו אליו.

חלוקה לקטגוריות

התייחסו אליהם כדפי נחיתה

מעולה, שילבנו את מילות המפתח בעמודי הקטגוריות שלנו. עכשיו, בואו נניח שדירוג האתר שלי חזק ושגוגל כבר מראה אותי בדפי התוצאות שלה.
אילו עמודים באתר שלי אתם חושבים שגוגל תציג לגולשים שמבצעים חיפושים שקשורים לאתר שלי?
גולשים שיבצעו חיפושים כמו "כלים לקידום אתרים" או "טיפים לבניית אתר" יקבלו את עמודי הקטגוריות שלי.

זה אומר שאת עמודי הקטגוריה שלכם אתם צריכים לבנות כדפי נחיתה. הם צריכים להכיל קופי טוב, להיות אסתטיים וגם להופיע בדפי התוצאות בצורה מושכת. הנה כמה טיפים לבניית עמוד קטגוריה נכון:

1. טקסט איכותי ואינפורמטיבי

הכינו קופי (תוכן) שמסביר מה אפשר למצוא בקטגוריה. שלבו מילות מפתח כדי לעזור לקידום האתר, אבל הקפידו על טקסט זורם ונוח לקריאה ככל האפשר.
הגולשים מגיעים ממנועי החיפוש לעמוד הזה. הטקסט של העמוד הוא ההבדל בין גולש שנוטש ועובר לאתר אחר, לבין גולש ששוהה באתר, ובמקרים רבים גם הופך ללקוח.

2. תמונות

זה ידוע שתמונות חשובות מאוד לאתרים. הן עוזרות לגולשים להבין בקלות במה האתר עוסק וגם משדרות למנועי החיפוש שאתם משקיעים באתר שלכם.
הכניסו לפחות תמונה אחת בעמודי הקטגוריה שלכם, ושימו לב שהתמונה הזו צריכה להיות סופר רלוונטית לקטגוריה.
בנוסף, הקפידו לתייג את התמונה ב- ALT TAG שמכיל את מילת המפתח המרכזית שאתם מקדמים בעמוד.

3. URL מותאם

כמו בכל עמוד באתר שלכם, גם לעמודי הקטגוריה צריכה להיות כתובת URL אסתטית וברורה.
לדוגמא, כתובת URL נכונה לקטגוריית "כלים לקידום אתרים" תהיה nirazo.co.il/seo-tools. עוד טיפ ממני בנושא הזה – אל תעשו את הטעות של הכנסת המילה Category לכתובת ה – URL.

4. Snippet מושך

הסניפט הוא בעצם הטקסט שמופיע מתחת לשם של העמוד בדפי התוצאות בגוגל ומתאר את אותו העמוד. מדובר בטקסט קצר מאוד, שלפיו הגולש יחליט לאיזה אתר להכנס (כתבתי על זה ועל CTR בהרחבה) ולכן חשוב שהוא יהיה מתומצת ומדויק ככל האפשר. המטרה שלכם היא לגרום לגולשים שקוראים את הסניפט של העמוד לרצות להקליק על התוצאה, כדי שיגיעו לאתר שלכם.

דבר נוסף שקשור ובעל השפעה גבוהה הוא גם כותרת העמוד בתוצאות החיפוש. הכותרת שתופיע בדפי התוצאות צריכה להבהיר לגולשים מה הם הולכים לקבל בצורה הכי ברורה שיש. אפשרות טובה היא גם להכניס את שם האתר בכותרת הזו ו"על הדרך" להנות ממיתוג של האתר, עם הזמן אנשים יתחילו להכיר אתכם וכשהם יתקלו בכם במנוע החיפוש הם מיד יזכרו במותג שלכם. דוגמא טובה לכותרת נכונה תהיה: כלים לקידום אתרים – ניר אזולאי מקדם אתרים.

5. מבנה עמוד נכון

בשביל שהעמוד יהיה קל לקריאה ככל האפשר, הקפידו על מבנה עמוד נוח וברור, עשו את זה באמצעות כותרות H2 ו – H3.
שימוש בכותרות האלו גם יעזור לכם להגדיר מה ההיררכיה של הטקסט בעמוד עבור מנועי החיפוש.

העיקר שלא תתעלמו מהן

יש עוד המון דברים וטיפים בנושא הזה שיכולים להפוך את דפי הקטגוריה שלכם לאפקטיביים יותר.
אבל בסופו של דבר, אלו הפרטים הקטנים שבאים אחרי שכבר עשיתם את הצעד הראשון.

ייתכן שלחלק מכם פעולות אלו יכולות להיראות מסובכות, אבל אל תיבהלו מכל העבודה שהדבר הזה ידרוש.
התחילו בקטן והתקדמו לאט לאט. בנו קטגוריות באתר שלכם, הכניסו אליהם את הפוסטים שכבר קיימים באתר והקפידו לשייך בצורה נכונה את הפוסטים הבאים.

עם הזמן, תראו שזה הופך להיות הרגל בלתי נפרד מהעבודה שלכם. אחרי שכבר יש לכם עמודי קטגוריה, התחילו לשפר אותם עוד ועוד, ללמוד כמה שיותר ולא להתפשר.
טעויות הן חלק בלתי נפרד מקידום אורגני, וצריך לדעת להיות פתוחים תמיד לתיקונים ושינויים.
מה שאני יכול להבטיח לכם שעם קצת השקעה, עמודי הקטגוריה שלכם יהפכו מעמודים מיותרים – לעמודים שמביאים תנועת גולשים לאתר שלכם.

רוצים לקבל דוח ללא עלות, על מיקומי האתר שלכם בגוגל?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום מעשיים

כלים לקידום אתרים

טעויות בקידום אתרים

תוכן וקישורים

  • Graphic Design
  • Artistic Expression
  • Illustrations
  • Design Tools and Software
  • Interior Design
  • Fashion and Photography
  • Print Production
  • Painting, Sculpting and Graphics
  • Web Development
  • Databases
  • Game Development
  • E-Commerce
  • Programming languages
  • Front End tools
  • VR & AR
  • Cameras and Lenses
  • Gear and Maintenance
  • Photography Basics
  • Digital Photography
  • Classic Photography
  • Video
  • Editing Techniques
  • Editing Tools
  • Arts and Crafts
  • Handmade Skills
  • Makeup and Fashion
  • Home Decoration
  • Pets and Pet Care
  • Cooking
  • Gardening
  • Fitness
  • Yoga Classes
  • Nutrition and Diet
  • Mediation
  • Sports
  • Mental Health
  • Audio equipment
  • Professional DAW
  • Mixing and Mastering
  • Audio and Video Editing
  • Video Gear
  • Visual Effects Software
  • Audio for Video
  • Live Recording
  • Mobile Marketing
  • Social Networks
  • SEO for Mobile
  • Small Business
  • Branding
  • Advertising
  • Affiliate Programs
  • Conversions
  • Digital and Classic Marketing
  • Spanish
  • Italian
  • French
  • German
  • Portuguese
  • Chinese
  • Russian
  • Hebrew
  • Arabic
  • Japanese
  • Small Business
  • Entrepreneurship
  • Project Management
  • Home Business
  • Human Resources
  • Real Estate
  • Finances
  • Learn Guitar
  • Learn Piano
  • Learn Violin
  • Other string Instruments
  • Learn Trumpet
  • Learn Saxophone
  • Learn Flute
  • Other Wind Instruments
  • Learn Drums
  • Learn Percussion
  • Other

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

אני מכין לכם עדכונים שווים