קידום אתרים, או אופטימיזציה למנועי חיפוש, הוא תהליך של התאמת אתר לדירוג טוב במנועי חיפוש כמו גוגל. בימים הראשונים של האינטרנט ניתן היה להשיג זאת על ידי מילוי עמוד עם מונחי חיפוש של מילות מפתח בעלות נפח גבוה, ללא קשר לשאלה אם היא נמצאת במקום הגיוני בהקשר של הדף, ובטח שלא הייתם צריכים מומחה seo כדי להצליח להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל.
אך מנועי חיפוש הפכו מתוחכמים להפליא. הכנסת מילות מפתח לטקסט ללא בקרה הפכו ללא יעילות, וככל שמנועי החיפוש התפתחו ברמת התחכום שלהם, כך גם נוהג קידום אתרים.
תכולות התפקיד מומחה SEO
מומחה SEO לאופטימיזציה למנועי חיפוש מנתח, בודק ומיישם שינויים באתרים כך שהם מותאמים למנועי חיפוש. משמעות הדבר היא מקסום התעבורה לאתר על ידי שיפור דירוג העמודים במנועי החיפוש.
במילים פשוטות, תפקידו של מומחה קידום הוא לגרום לאתר שלך להופיע בחלק העליון של תוצאות מנועי החיפוש. לפני עשר שנים העבודה נראתה שונה בהרבה ממה שהיא נראית עכשיו, והיא דורשת מערך מיומנויות חדש לגמרי ממה שהיה דרוש אז.
מומחה לגוגל מודרני חייב להיות פותר בעיות ומקבל החלטות, עם יכולת לתעדף ולפתח תוכן רלוונטי ומרתק. אתה מכיר את האמרה הישנה, "התוכן הוא המלך?" ובכן, מומחה SEO יודעים שמנועי חיפוש נותנים ערך רב יותר לתוכן איכותי – שיכלול תמיד מילות מפתח או ביטויים שמגדילים את התנועה לאתר.
הם יכולים גם לבדוק וליישם בדיקות שונות של טכניקות שיווק במנועי חיפוש, פריסות אתרים ופרסום לאופטימיזציה למנועי חיפוש. הם גם יודעים שחשיבותם של קישורים פנימיים והיכולת לפתור בעיות מועילה כאשר מנסים למצוא את המיקומים הטובים ביותר ואת הגישה הטובה ביותר לקישורים פנימיים.
מומחה קידום אתרים ינתח אתרים לצורך שיפורים, יהיה בעל ידע מעמיק במחקר מילות מפתח, יבין קופירייטינג של SEO וישרת כקשר בין מחלקות שונות.
ההבדל בין מומחים לקידום אתרים לבין חברת קידום?
שלא כמו מומחים פרינסלרים, הנוטים לעבוד לבד, סוכנות קידום אתרים מורכבת ממספר מומחים העובדים יחד בכדי לספק שירותי SEO ללקוחותיהם. סוכנויות אלה יכולות לנוע בין צוות מצומצם של פרילנסרים לשעבר לבין עסקים ענקיים שעובדים על מאות פרויקטים בו זמנית.
מכאן גם נובעים ההבדלים העיקריים בין צורות העבודה שלהם. בעוד שפרילנסר עובד איתך בשיתוף פעולה יותר צמוד ויש לך יותר גמישות ו'אמירה' לגבי האסטרטגיות שאתה רוצה לפעול על פי הן, אצל חברות אתה פחות משפיע על הדרך.
ההבדל בין מומחה seo ובין חברה לקידום אתרים נראה גם במחיר ללא ספק. חברות לקידום אתרים הן לרוב הרבה יותר יקרות. הסיבה לכך כמובן נובעת מהעובדה שאתה צריך לשלם להרבה מאוד אנשים ואתה לרוב גם ממן הוצאות אחרות שלהם.
מה ההבדל בין קידום האתר באופן עצמאי לבין שירות של מומחה SEO
בניגוד למה שרבים חושבים קידום אתרים גרוע לא עדיף על ללא קידום כלל. מנועי החיפוש וגוגל בפרט יודעים היטב שאתרים מנסים ככל יכולתם להתקדם במעלה תוצאות החיפוש. ולכן הם פועלים כדי למנוע מאתרים שלא פועלים כהלכה מלעלות בדירוג ואף יותר מכך, זה יכול להזיק ולהוריד אתכם בדירוג. ולכן כדאי לשכור שירות קידום אתרים מקצועי.
אנחנו מדברים על אסטרטגיות שונות כמו גירוד תוכן, למשל, שהוא מרכיב עיקרי בקידום שחור הנקרא 'black hat'. בו נוהגים "לגנוב" תוכן מאתר אחר ולפרסם אותו כאתר משלך.
גם ספאם של מילות מפתח, שהוא נפוץ מדי, למרות המאמצים החוזרים ונשנים של גוגל לגרום לבעלי אתרים לראות את האור, יתכן שנתקלת במאמרים כאלו בעבר. אלה שבהם הם משתמשים במילת מפתח בכל משפט שני.
לא רק שזה נראה רע, אלא שספאם זה אינו יעיל ובוודאי לא עוזר בבניית ספריית התוכן של האתר שלך.
מומחה seo, מכיר את התחום והוא יודע את האסטרטגיות הנכונות לפעול בהם. מומחה SEO בעל ניסיון רב כבר מכיר את הפרמטרים השונים והוא יכול לחסוך לכם הרבה מאוד זמן וכסף על ניסוי וטעיה שיכולים להזיק לאתר שלכם.
קידום אתרים לבד בדרך כלל אינו ממוקד לצרכים של האתר שלך, לעומת זאת מומחה קידום ינתח את האתר שלך ויפעל על פי אסטרטגיות שיתרמו הכי הרבה לאתר שלך במקום לפעול לפי אסטרטגיה רחבה מאוד כפי שקורה בדרך כלל בקידום עצמאי.
מה טווח העלויות
מומחה לקידום אתרים הוא לרוב יותר זול משכירת שירותיה של חברת קידום, בין אם זה לפרויקט ספציפי או לשירות מתמשך.
היתרון של מומחה הוא מגוון האופציות. אתם יכולים לשכור את שירותיו עבור פרויקט מסוים שאתם רוצים על מנת לחסוך בהוצאות, או לשלם עבור שירות חודשי כדי ליצור שינוי גדול יותר באתר לטווח הרחוק יותר.
כמו כן, ניתן אף להיעזר בשירותיו של מומחה אתרים גם לתקופות ארוכות יותר בדיוק כמו שחברות קידום אתרים עושות לתקופות של שנה ויותר.
בניגוד למה שחושבים מומחה לא פועל רק בצורה של ייעוץ קידום חיצוני, למרות שזאת גם אפשרות.
בייעוץ חיצוני המומחה בדרך כלל בודק את האתר שלך ומציע אסטרטגיות פעולה לקידום, ואת ההוצאה לפועל שלהם משאיר לך. אבל מומחים לקידום אתרים גם יכולים לעשות את העבודה עבורך.
המחיר לשכירת שירותיו של מומחה לקידום אתרים הוא מאוד וריאבילי ותלוי הרבה בסוג האתר ובסוג העבודה הנדרשת.
כאשר זהו שירות מתמשך התשלום הוא בדרך כלל על בסיס חודשי, ככל שתשלמו יותר השירות בדרך כלל יהיה באינטנסיביות גבוה ומקיף יותר.
המחיר יכול לנוע בין 1,500 שקלים ועד אלפי שקלים בחודש.
חשוב להבין – קידום אתרים מחיר של 1,500 שקלים הוא כמעט ולא רווחי עבור המומחה ובדרך כלל הוא מתאים עבור פרויקטים מאוד מצומצמים שאין בהם תחרות רבה.
התקציב שבדרך כלל רוב המוחלט של מומחים לקידום אתרים עובדים איתו מתחיל בלפחות 3,000 שקלים בחודש שמאפשרים לו לעשות יותר פעולות עבור האתר שלכם שיצליחו להביא תוצאות. 1,500-2,500 שקלים זהו מחיר שנחשב מאוד צנוע עבור קידום אתר, אבל הוא אפשרי אם פועלים ומבצעים קידום מקצועי וחסכוני.