בתור מקדם, אני מדבר בפוסטים רבים על כך שמנסיוני, קידום אורגני הוא תהליך ארוך שדורש השקעה לאורך זמן.
אני כל הזמן מדבר על זה שלא כדאי להתחיל קידום אורגני אם לא מתכוונים להשקיע בזה לטווח ארוך, ושצריך להיות ריאליים כשמציבים ציפיות ולהישאר סבלניים.
אני לא סתם אומר את זה, אני באמת באמת מאמין בזה.
אבל המציאות היא שלא כל בעלי העסקים יכולים להקדיש משאבים וזמן עכשיו בשביל תוצאות שיגיעו רק עוד ארבעה-שישה חודשים במקרה הטוב, ושנה במקרים אחרים.
ובכל זאת, אותם בעלי עסקים לא רוצים לוותר על קידום אורגני, מתוך הבנה שזה הוא אחד הכלים הכי יעילים שיש לעסק שרוצה להגדיל רווחים ולהתפתח.
אם כך, השאלה היא אם יש דרכים שבכל זאת מאפשרות לנו להאיץ את הקידום האורגני שלנו ולהתחיל לראות תוצאות מהר יותר.
והאמת? יש פעולות שמאפשרות להשיג תוצאות לא רעות בכלל בשלב מוקדם יחסית, מה שיכול לספק לעסק את המשאבים שהוא צריך כדי להשקיע בקידום האורגני שלו לטווח ארוך.
זה לא אומר שהפעולות האלו הן מאסט לכל אתר, והן לא בהכרח מאפשרות לקבל תוצאות טובות יותר כשמסתכלים על התמונה המלאה.
אלו עוד כלים בארגז הכלים שלנו שעוזרים לנו להשיג את המטרה שלנו במקרה הזה – להאיץ קידום אורגני כדי לראות תוצאות מהר יותר.
אז הנה – 5 דרכים להאיץ קידום אורגני ולקבל תוצאות מהירות יותר.
למדו מהמתחרים באילו מילות מפתח להתמקד
אם אתם לא חדשים כאן, אני חושב שאתם מבינים ויודעים ואין צורך להסביר עד כמה מחקר מילות מפתח הוא חלק משמעותי מקידום אורגני.
ואם אתם כן חדשים כאן, אז כדאי שתקראו את המדריך שכתבתי על מחקר מילות מפתח, הוא יסביר לכם על את כל מה שאתם צריכים לדעת.
הבעיה עם מחקרים אלו היא שלא מעט פעמים אני רואה מחקרי מילות מפתח שהם פשוט לא מספיק טובים ומקצועיים.
מי שלא מבצע מחקר כזה כמו שצריך, כפי שהסברתי במדריך שציינתי מעלה, עלול לחוות אכזבה גדולה.
הבעיה היא שעד שתבינו את הטעות, עברו מספר חודשים ושפכתם לא מעט כסף.
מדוע? כי אתם יוצרים תכנים שמקדמים מילות מפתח שגויות, ולאחר מספר חודשים בודקים אם יריתם לכיוון הנכון ואם הטראפיק שמגיע איכותי ובאמת שווה את ההשקעה שלכם.
איך אפשר להימנע ולהאיץ את התהליך? כל עוד יש לכם מתחרים ואתם לא הראשונים בשוק, זה סיפור די פשוט.
הרי המתחרים שלכם עשו בדיוק את מה שאתם מתכוונים לעשות עכשיו – הם בדקו באילו מילות מפתח כדאי להשקיע, וקידמו אותן באתר שלהם.
כל מה שאתם צריכים לבדוק אילו מילות מפתח הם מקדמים.
אז איך תבדקו אילו מילות מפתח המתחרים שלכם מקדמים?
אופציה אחת היא להשתמש בכלי SEO מתקדמים שמספקים את האפשרות לעשות את זה, אבל אלו בדרך כלל עולים כסף ומיועדות בעיקר לסוכנויות שיווק.
אופציה חינמית היא להשתמש בתוכנת ה-SEO של Screaming Frog, שסורקת אתרים (עד 500 עמודים) ומספקת עליהם פרטים רבים.
כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להוריד את התוכנה ולהדביק בתוכנה את ה-URL של האתר המתחרה הבולט שלכם.
מה שאתם רוצים לשים לב אליו כאן הוא כותרות ה-H1 של האתר, שהן כוללות את מילות המפתח שהאתר רוצה לקדם.
אם מדובר באתר רציני ומושקע, ככל הנראה שהוא מקודם בצורה מקצועית, מה שאומר שאתם יכולים להניח שמחקר המילים שבוצע הוא ברמה יחסית גבוהה.
רוצים לעשות קידום אורגני עם תוצאות מהירות? התחילו עם דומיין ותיק
הרבה יותר קל לקדם בגוגל אתרים ותיקים, ובעיקר כאלו שדאגו לא לעשות דברים מפוקפקים שפגעו בדירוג שלהם.
אם אתם רק מתחילים את דרככם, יציאה לדרך הזו עם דומיין ותיק ואיכותי, בפרט כזה שהיה בעבר בתחום העיסוק שלכם ושכבר מגיע עם קישורים חיצוניים, תאפשר לכם להאיץ בצורה משמעותית את הקידום האורגני שלכם.
האצת קידום אורגני עם פעילות בסושיאל
לכולנו כבר ברור שקידום אורגני וקידום ברשתות חברתיות הם שני אלמנטים מהותיים מאסטרטגיית פרסום בגוגל ושיווק דיגיטלי של כל עסק.
אבל לא רק שהם חשובים כל אחד בפני עצמו, הם גם חשובים אחד לשני.
אמנם יש אי ודאות ומחלוקת בין מקדמי אתרים לגבי האם מעורבות ושיתופים (או בשפה המקצועית – סיגנלים) ברשתות החברתיות משפיעים על דירוגים של אתרים בגוגל.
אבל גם אם אין כאן השפעה ישירה, פעילות בסושיאל – ברשתות החברתיות – מגדילה את קהל הלקוחות, מניעה תנועת גולשים אל האתר, ומשאירה אותנו בתודעה של הלקוחות הקיימים שלנו.
לא רק שפעילות ברשתות החברתיות היא מאסט לכל עסק שרוצה להראות נוכחות דיגיטלית, אלא שהיא גם יכולה לעזור לכם להאיץ קידום אורגני ולתת לאתר שלכם את הבוסט שהוא צריך כדי להופיע בדפי התוצאות של גוגל.
חסכו זמן באופטימיזציה טכנית
חלק משמעותי מהעבודה של המקדם האורגני היא עבודה טכנית שלא דורשת הרבה מאמץ, אלא בעיקר זמן, ריכוז והרבה הרבה כוסות קפה.
אז איזה מזל שיש תוספים וכלים שעושים את העבודה הזו בשבילנו? יחי הטכנולוגיה!
יש הרבה כלים ותוספים, בעיקר אם יש לכם אתר וורדפרס, שעושים באופן אוטומטי דברים כמו:
- לסרוק את האתר ולמצוא בו ליקויים כמו לינקים שבורים
- לקצר זמני טעינה על ידי פישוט קוד האתר ו/או מעבר לשרת אחסון מתקדם יותר
- לכווץ תמונות למשקל נמוך יותר
יש דברים שאין ברירה אלא לעשות באופן ידני, אבל יש הרבה פעולות שאתם ממש לא חייבים לעשות בעצמכם.
אם אתם רוצים להאיץ קידום אורגני, אתם חייבים לדעת לחסוך בזמן ולקצר תהליכים בכל מקום שרק אפשר.
רוצים להתקדם מהר בגוגל? השקיעו בקישורים חיצוניים
קישורים חיצוניים הם חלק מאוד מאוד משמעותי מקידום אורגני.
הם מסמנים לגוגל שהתכנים שלכם שווים קריאה ושהאתר שלכם סמכותי ומהימן, וגם מניעים גולשים להגיע לאתר שלכם.
רוב בעלי האתרים לא מבינים את זה בתחילת תהליך הקידום האורגני וחושבים שהם יכולים להסתדר בלי קישורים.
אני כאן להגיד לכם כבר מעכשיו – זה חשוב ואתם צריכים את זה!
אם אתם רוצים לעשות קידום אורגני מהיר יותר ולראות תוצאות מוקדם יותר, השיגו קישורים חיצוניים.
איך? הנה, קבלו 19 דרכים להשיג קישורים לאתר שלכם.