המון בעלי אתרים, וגם לא מעט מקדמי אתרים מקצועיים, מסתכלים על קישורים יוצאים לא נכון.
הם חושבים שאם הם ישתמשו בקישורים יוצאים, הם יגרמו לגולשים שמגיעים לאתר שלהם לנטוש את האתר ולהמשיך לגלוש באתר אחר, מה שיקצר את משך השהייה של הגולשים באתר שלהם ויקטין את הסיכוי להמיר את הגולשים, כלומר, להפוך את אותם גולשים ללקוחות משלמים.
בעיקר מהסיבות האלו, המון אתרים לא משתמשים בכלל בקישורים יוצאים.
ותכלס? חבל. מהניסיון שלי בקידום אתרים, לקישורים יוצאים יש מקום בכל אתר והשימוש בהם יכול לתרום מאוד לתהליך הקידום האורגני של האתר.
מה זה קישורים יוצאים?
קישורים יוצאים הם בעצם קישורים שאנחנו מטמיעים בתוכן שבאתר שלנו, ומכווינים את הגולשים לעמוד אינטרנט באתר אחר.
דרך ברורה יותר להסביר את זה, היא שקישורים יוצאים הם קישורים חיצוניים מנקודת המבט ההפוכה. קישורים יוצאים באתר כלשהו ששולחים גולשים אל האתר שלנו, הם בעצם קישורים חיצוניים מבחינת האתר שלנו. עכשיו, מן הסתם שזה עובד גם הפוך. קישורים יוצאים שנמצאים באתר שלנו ומנתבים את הגולשים לאתר אחר, הם בעצם קישורים חיצוניים עבור האתר אליו אנחנו שולחים את הגולשים שלנו.
הרבה מאוד אנשים, גם כאלו שעוסקים בתחום, מתבלבלים בין קישורים חיצוניים ליוצאים ולכן חשוב לבצע את האבחנה הזו. הבנתם את ההבדלים? מצוין, אז בואו נמשיך.
קישורים יוצאים – איך הם עוזרים לנו?
כשמסתכלים על קישורים יוצאים ברמה השטחית, נראה שאין להם הרבה מה לתרום לאתר שלנו.
הם שולחים את הגולשים שלנו לאתר אחר, מה שבעצם אומר לכאורה שאנחנו 'מבזבזים' את תנועת הגולשים שהגיעה לאתר שלנו ונותנים אותה לאתר אחר. חינם, ככה סתם.
פתרון מעולה ופשוט לבעיה הזו היא פשוט לוודא שהקישור נפתח בלשונית חדשה בדפדפן של הגולשים, וכך הוא יפתח בנוסף לאתר שלנו – ולא במקום האתר שלנו.
בהתחשב בכך שהפתרון לבעיה הזו הוא כל כך פשוט, נראה לי שאפשר לשכוח ממנה כמעט לחלוטין.
ואם שמים את הבעיה הזו בצד ומתעלמים מחרדת הנטישה הזו, דיי ברור שקישורים יוצאים יכולים לתרום לאתר שלנו.
וכן, גם אם זה נוגד את האינטואיציות שלנו.
העשרת חוויית הגולשים
שימוש בקישורים יוצאים מאפשר לכם לרתום את הידע האינסופי שקיים ברחבי הרשת כדי לשפר את התוכן שנמצא באתר שלכם.
למשל, כשאתם משתמשים במונח מקצועי שאולי לא כל הגולשים יבינו, אתם יכולים לוותר על העבודה שכרוכה בלהגדיר את המונח. במקום להתעסק בכתיבת הגדרה למונח בעצמכם, אתם יכולים פשוט לשלוח את הגולשים להגדרה של המונח בויקיפדיה.
דוגמה נוספת – יש לכם בלוג בישול, ואתם מספרים על חנות התבלינים המגניבה שגיליתם לאחרונה.
במקום לתאר בפוסט שלכם כל תבלין ותבלין שהחנות הזו מוכרת, אתם יכולים לשלוח את הגולשים לאתר של אותה חנות.
אם האתר שלה איכותי ומקצועי, זה יאפשר לכם להסביר לגולשים למה אתם כל כך מתלהבים ממנה בצורה הרבה יותר טובה ממה שאתם יכולים לעשות בפסקה אחת קצרה בפוסט שלכם.
עולם הדיגיטל סובב סביב תוכן, ומי שמככב בתוצאות החיפוש של גוגל אלו האתרים שמעניקים לגולשים שלהם חוויה יוצאת דופן.
הטמעת קישורים יוצאים באתר שלכם היא אחת הדרכים לשפר בצורה משמעותית את החוויה של הגולשים באתר שלכם. גוגל הרי אוהבת איכות, וקישורים חיצוניים רבים באתר מתכתבים עם זה מצוין. יכול מאוד להיות שהוספת כמה קישורים חיצוניים באתר שלכם תעלה את הדירוג שלכם במנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם.
אז אחרי שראינו שקישורים יוצאים יכולים להעלות דירוג אתרים בגוגל, אפשר לדבר על כך שהם יכולים להשיג לכם קישורים חיצוניים.
תפרגנו – אולי יפרגנו לכם בחזרה
קישורים יוצאים הם בעצם הדרך שלנו להמליץ על אתר אחר, הם בעצם אומרים לבעל האתר "היי, אנחנו רוצים לפרגן לך, התוכן שלך שווה את זה". רק כדי להזכיר, קישור יוצא מהאתר שלכם הוא קישור חיצוני עבור אתר אחר, מה שאומר שאתם בעצם עוזרים כאן לאתר השני. גם אם אתם לא מאמינים בקארמה, אתם יכולים להבין שהסיכוי שאותו בעל אתר יפרגן לכם בחזרה הוא דיי סביר.
עכשיו, קישורים חיצוניים הם אחד מאלמנטים מרכזיים של קידום אורגני.
ואם קישורים יוצאים יכולים לעזור לנו להשיג אותם, למה לא להשתמש בהם?
חשוב להבהיר שזה ממש לא מבטיח לכם שתקבלו קישור חיצוני מהאתר השני, וזה בטח לא יעבוד עם כל בעל אתר.
למשל, עם אתרים גדולים כמו ynet או פורטלי תוכן, ואפילו עם אתרים שנמצאים ליגה אחת מעליכם… הסיכוי שלכם לקבל קישור בחזרה הוא נמוך בראייה אופטימית, ופחות או יותר אפסי בראיה פסימית (ויש יאמרו – ריאליסטית).
מצד שני, עם אתרים קטנים יותר, או בצורה יותר בוטה – עם אתרים שהקישור שלכם שווה להם משהו – זה לגמרי יכול לעבוד. תוכלו למצוא למשל חברת קידום אתרים עם המון אתרים פוטנציאליים, אפילו איכותיים, מהם יכול להישלח אליכם יופי של קישור.
אגב, אם יש לכם אנרגיות לזה, שווה לשלוח הודעה פרטית לבעל האתר שמעדכנת אותו שנתתם לו קישור חיצוני, זה יעלה את הסיכוי שלכם לקבל קישור בחזרה.
קישורים יוצאים הופכים אתכם למקור ידע
אתר שמשתמש בהרבה קישורים יוצאים בעצם הופך לסוג של מקור ידע שמאגד המון קישורים לכל מיני תכנים שונים.
כשגוגל מזהה שאתר משתמש בקישורים יוצאים בצורה טבעית ובצורה שבאמת נועדה לשפר את חווית השימוש של הגולשים, היא עשויה לראות את האתר הזה כמקור ידע.
במקרה כזה, סמכות האתר תעלה וכך גם הרלוונטיות של האתר לנושאים שונים – והתוצאה היא דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש שלה.
דוגמה מניסיון אישי – קרה לי לא פעם שגוגל דאגה לדרג את האתר שממנו הוצאתי קישור באותו תחום שבו עוסק האתר שאליו הוצאתי קישור חיצוני.
איך משתמשים בקישורים יוצאים?
יש כל מיני דרכים להשתמש בקישורים יוצאים – הנה שלוש כאלו:
- הרחבה על נושא כלשהו – אם אתם מזכירים בתוכן שלכם איזה שהוא תחום או נושא רחב ואתם לא רוצים לכתוב עליו פוסט שלם, פשוט הכניסו קישור יוצא למקור אחר שסוקר את הנושא בצורה טובה. כנ"ל לגבי מידע שאתם סוקרים באתר שלכם המסתמך על מחקר או סקר – הקישור אליו ייתן אמינות לקורא.
- הסברת מושגים ומונחים – אין צורך שתכניסו לתוכן שלכם את ההגדרה המילונית של כל מושג שאתם מדברים עליו.
השתמשו במונח בתור אנקור טקסט למקור אחר שמסביר מה המונח אומר. - המלצה על מוצר או שירות – יש לכם קהל קוראים ואתם רוצים להמליץ להם על מוצר או שירות שאתם נהנים ממנו?
הכניסו קישור לעמוד של המוצר או השירות באתר שבו הוא נמכר, כדי שהגולשים יוכלו לשפוט בעצמם.
ואגב, זה כבר נושא לפוסט שלם אחד לפחות, אבל למקרה שלא ידעתם – קישור כזה גם יכול להרוויח לכם כסף.