חווית משתמש וקידום אורגני SEO – מה הקשר?

חווית משתמש וקידום אורגני

ניווט מהיר במאמר

אם אתם נמצאים כאן, סימן שחשוב לכם לדעת איך לקחת את האתר שלכם או של הלקוחות שלכם למקומות הראשונים בגוגל. כנראה שכבר קראתם לא מעט מדריכי קידום אתרים, אז הפעם, הרשו לנו לתת לכם זווית ראיה נוספת וחשובה, שמניסיון שלי הרבה פעמים מתפספסת – איך חווית משתמש משפיעה על SEO.

אם תיקחו בידיים את המידע שתמצאו כאן, תוכלו לחוות שיפור משמעותי לא רק בדירוג שלכם בגוגל אלא גם בכמות הפניות והמכירות שלכם באתר. ולשם כך אנחנו כאן לא? אז בואו נצא לדרך!

רגע לפני שנתחיל חשוב לנו לציין שחווית משתמש זה עולם ומלואו, ולכן, אם מכל סיבה שהיא אתם רוצים לקבל דעה מקצועית ומעמיקה, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר – ואנחנו נראה כיצד אנחנו יכולים לעזור!

 

חווית משתמש – מה זה בכלל?

חווית משתמש ובשמה המקצועי באנגלית User Experience ובקיצור UX היא התהליך מבחינה חווייתית שמשתמש עובר מרגע שהוא הגיע לאתר שלנו ועד הרגע שהוא סיים את השהות בו.
במילים אחרות, מדובר במחקר, למידה, כלים ושיפורים של האופן שבו אנחנו מעבירים את המסרים שלנו ללקוח פוטנציאלי בזמן השהות שלו באתר שלנו.

 

במסגרת בדיקת חווית המשתמש באתר שלנו, נשאל:

  1. האם המשתמש מוצא בקלות תשובה / פתרון לבעיה שהוא חיפש?
  2. כמה קליקים על המשתמש לבצע עד שהוא יוצר איתנו קשר?
  3. האם האתר שלנו מהיר?
  4. האם האתר שלנו נוח לקריאה, הזמנת שירותים ורכישה?
  5. מה זה השהייה הממוצע באתר שלנו?
  6. האם האתר שלנו רספונסיבי? מתאים לגלישה במסכים ניידים שונים?
  7. האם אנחנו משדרים אמינות?

השאלות החשובות האלו והתשובות עליהן, לא רק משפיעות על כמות הגולשים שיישארו באתר, אחוזי הנטישה, כמות הפניות והמכירות שלנו, אלא הן גם משפיעות באופן ישיר על קידום האתר שלנו בגוגל SEO ואת זה, אסור לנו לפספס!

אז אחרי שהבנו כמה חווית משתמש היא חשובה בפני עצמה, הגיע הזמן לדבר (או בעצם – לכתוב) על איך חווית המשתמש משפיעה על SEO.

 

6 דרכים שבהן חווית משתמש משפיעה על SEO:

דרך #1 – רספונסיביות והתאמה למובייל

"יותר מ 50% מהכניסות לאתר מגיעות כיום דרך משתמשים שגולשים במובייל" כך מדווח לנו מחקר אמריקאי בתחום. על פי הניסיון שלי מאתרים שלי ושל הלקוחות שלי? לפעמים מדובר על כמות גדולה יותר שמגיעה ל- 60% ואף 80% בחלק מהמקרים, תלוי בנישה של האתר וקהלי היעד שלו.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

מה המשמעות? המשמעות היא שחווית המשתמש חווית להיות מותאמת לכלל המכשירים בין אם אייפד, אנדרואיד, אייפון או שיאומי.
מה קורה עם לא? התשובה פשוטה: אתם תאבדו גולשים בקצב חסר תקדים וזה ישפיע לכם ישירות על דירוג בגוגל של האתר.

איך זה משפיע על SEO? גם אם נניח שאנחנו מתעלמים מכמות פניות נמוכה ביחס לפוטנציאל, חשוב לזכור: אחוזי נטישה גבוהים = פגיעה בדירוגים של גוגל. גוגל עוקב ובודק כיצד הגולשים מתנהגים אחרי שהם נכנסו לאתר שלכם. במידה והם נוטשים במהירות ועוברים לאתר אחר, סימן שאתם לא ראויים להיות במקום גבוה אלא המתחרה שאליו עבר הגולש.

 

דרך #2 – עיצוב קל ונוח לקריאה

בוודאי יצא לכם להיכנס לכתבה או תוכן מעניין, אך בגלל שהטקסט היה כל כך קטן או בגלל שהיו אינספור פרסומות שספקים וחברות בנו באמצעות פרסום בגוגל או ברשתות חברתיות, ברחתם משם במהרה.

תבינו, לעיצוב יש השפעה אדירה על התוכן!
עיצוב גרוע מקשה על הקוראים לקרוא ולמצוא את התוכן הרלוונטי אליהם. והתוצאה? הם יחפשו תשובה במקום אחר.

לכן הקפידו על טקסט פשוט, בגודל מתאים וברור, עם כמות לא מוגזמת של פופ-אפים, פרסומות וצמידות כפתורים.
זה יעזור לכם באופן ישיר לשמור על הגולשים שלכם, ובאופן עקיף לקבל ציון גבוה יותר בגוגל.

 

דרך #3 – מהירות האתר

אם לאתר שלכם לוקח למעלה מ 20 שניות להטען, אתם כנראה תאבדו למעלה מ- 90% מהגולשים שלכם.

השאלה היא, האם אתם יודעים מה מאט את מהירות האתר שלכם? בלא מעט מהמקרים הניסיון להעניק חווית משתמש טובה גורמת לתוצאה הפוכה – עיצוב כבד, עודף תמונות ויותר מדי תוספים ותוספות. ותרו על זה!

שמרו על עיצוב יפה וקומפקטי. כזה שמביא לחוויית משתמש טובה, אך לא פחות חשוב מזה, שומר עליכם רלוונטי בתוצאות של מנועי החיפוש.

כאן תוכלו לבצע להבין מאיפה מתחילים ואיך לבצע שיפור מהירות אתר וורדפרס.

 

דרך מספר #4 – מפת אתר: SITEMAPS

אם מדברים על סריקת האתר, חשוב שתדעו כי לעיצוב האתר והבנייה שלו יש השפעה על יותר מדבר אחד בקידום האורגני. 

מפת אתר היא קוד חיוני וחשוב אם אתם רוצים שמנועי החיפוש כמו גוגל ידעו לסרוק את האתר שלכם בצורה חכמה.

 

דרך מספר #5 יש לכם חווית משתמש טובה? זכיתם באמון הציבור

לקבל אמון מהמשתמשים הוא קריטריון שמתבטא בשלל צורות:

  • כמות הזמן שמשתמשים שוהים באתר בממוצע.
  • כמות הדפים שמשתמש ממוצע קורא לפני שהוא נוטש את האתר.
  • פניות לאימייל, השארת פרטים ושיחות.
  • מכירות
  • ועוד.

רובנו לא מודעים לכך שגם אמון הגולשים בסוף משפיע על הציון שלנו בגוגל. סמכות האתר גבוה? האתר ידורג גבוה יותר! עיצוב קל ופשוט, חווית משתמשת טובה וסיוע למשתמש למצוא את המידע שהוא צריך – גורמים למשתמש לאהוב ולתת אמון באתר שלנו.

אמון מהווה פקטור חשוב לגוגל והוא בודק זאת על פי חווית משתמש, על פי כמות ה- קישורים חיצוניים שאתם מקבלים מאתרים אחרים (Backlinks), ותק האתר שלכם ועוד.

 

דרך מספר #6 חווית משתמש טובה – הופכת אתכם למותג

מכירים את האתרים המדהימים האלו, שאנחנו כל כך נהנים בהם, שאנחנו רוצים לחזור אליהם שוב? שפעם הבאה שנצטרך שירות באותו תחום, פשוט נחפש את השם שלהם בגוגל ונכנס ישירות לאתר שלהם? אתם רוצים להיות כאלו!

חווית משתמש טובה גורמת לאנשים – לזכור אתכם.
והתוצאה? פעם הבאה שהם יצטרכו אתכם הם יחפשו את השם שלכם/של העסק שלכם/של האתר – בגוגל.
נפח חיפוש גבוה על השם שלכם או של האתר עוזר לגוגל למתג אתכם כאוטוריטה ומותג בתחום – וזה, תענוג אמיתי.

נסכם ונאמר שכמו שהבנתם, לחווית משתמש טובה יש השפעה חיובית מאוד על קידום אורגני. לכן קחו את זה בידיים, צרו איתי קשר אם אתם רוצים לעלות לרמה הבאה, ועד אז, מקווים שהייתה לכם כאן חוויה טובה!

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לך יותר לקוחות!

לאחר מילוי הטופס אחזור אליך עם כל הפרטים

ניר אזולאי