בדיקת מיקומים בגוגל – המדריך למקדם המתקדם

בדיקת מיקומים בגוגל

ניווט מהיר במאמר

הפעם, המדריך שלנו יתמקד בנושא חשוב שכל מקדם אתרים צריך להכיר – בדיקת מיקומים בגוגל.

בדרך כלל אני דואג להכין מדריכים שלא מיועדים רק למקדמי אתרים מקצועיים, אלא גם לבעלי אתרים שרוצים להבין קצת יותר טוב מה המקדם שלהם עושה או לעשות את העבודה בעצמם.
אבל בשונה מרוב המדריכים שלי, המדריך הזה מיועד בעיקר למקדמים אורגניים מקצועיים, כאלו שמתעסקים עם כמה אתרים.

הכלים עליהם אדבר במדריך הם כלים יקרים יחסית והם מתאימים למי ששווה לו להשקיע ולא מחפש לחסוך, אלא מחפש ביצועים.
בנוסף, הכלים עליהם נדבר הם כלים מורכבים מבחינת חווית המשתמש ודורשים היכרות טובה עם עולם קידום האתרים והז'רגון המקצועי של הנה מילון קידום אתרים למי שצריך הסבר על מושג כזה או אחר.

אחרי שנדבר על הכלים, נדבר גם על מה עושים אחרי שאספנו את המידע.
איך בונים אסטרטגיה נכונה, איך מתעדפים את הביטויים עליהם כדאי להתביית ובשורה התחתונה – איך דואגים שהאתר יהיה ממוקם גבוה יותר בפעם הבאה שנעשה בדיקת מיקומים בגוגל.

מה הוא הכלי האידאלי עבור בדיקת מיקומי האתר בגוגל?

כלי בדיקת מיקומים בגוגל טוב צריך לספק צורך אחד עיקרי – לאפשר לנו לעקוב אחרי התקדמות תהליך ה- SEO.
בשביל לעשות את זה בצורה איכותית, אפשר להגיד שהכלי צריך להיות חזק בשלושה מישורים עיקריים:

  • דיוק – הכוונה כאן היא ברמת ההתאמה בין התוצאות שהכלי מספק לבין התוצאות שנקבל בבדיקה ידנית (חיפוש עצמאי בגוגל) של מיקום האתר בגוגל במילות המפתח השונות.
    מכריב מפתח כאן הוא מהירות ועדכו לעיתים קרובות.
  • יסודיות וגיוון – מטרתו של כלי בדיקת מיקומים בגוגל הוא לתת לכם תמונת מצב רחבה ככל האפשר, מתוך הנחה שככל שיש לנו יותר מידע (ומידע איכותי יותר) נוכל לבנות אסטרטגיה טובה יותר ולפעול בצורה נכונה יותר.
    בגלל זה, אנחנו רוצים כלים שיכולים לעשות דברים כמו לבדוק את המיקום שלנו במדינות שונות ולעקוב אחרי הרבה מילות מפתח.
  • נוחות ויעילות השימוש – אני לא מדבר כאן על זה שהכלי אמור להיות פשוט ונגיש לכל משתמש.
    אין לי בעיה עם כלים מורכבים שדורשים ידע וניסיון, אבל זה לא אומר שהוא צריך להיות לא נוח.
    כלי בדיקת מיקום איכותי יהיה כזה שמאפשר לכם לארגן בצורה נוחה את הרי המידע אחריו אתם עוקבים.

אחרי זה מגיע העניין של הצרכים האישיים.
יש מקדמים שצריכים כלי שמאפשר בדיקה של המון מילות מפתח ומעקב אחרי 30 אתרים שונים.
יש כאלו שחשוב להם שהכלי שלהם "יחפור עמוק" ויציג מיקומים שמעבר ל-50 התוצאות הראשונות.
יש אחרים שרוצים לעבוד עם כלי אחד שעושה הרבה דברים שונים, ולא רק בודק מיקומים.

יש המון כלי קידום אתרים שונים ומשונים.
לכל כלי יש יתרונות ייחודיים משלו ולכל מקדם יש צרכים יחודיים משלו, לכן אנסה לתת לכם כאן שלושה כלים מעולים שלכל אחד מהם יחודיות שונה.
במקום לתת את דעתי החד משמעית לגבי איזה כלי הוא הכי טוב, אתן לכם את הקרדיט להחליט בעצמכם מה הכי מתאים לכם.

ahrefs – למי שלא רוצה לזגזג בין כלים

הכלי הזה אמנם לא מיועד במיוחד לבדיקת מיקום של אתרים בגוגל, אבל הוא עושה את זה לא פחות טוב מכלים שמיועדים במיוחד למטרה הזו, ובסקר שביצעה databox על כלי בדיקות מיקום ב-Google הוא אפילו הגיע למקום הראשון.

מה תקבלו עם כלי בדיקת מיקומים בגוגל של ahrefs?

  • ויזואליזציה נוחה וברורה של התקדמות האתר (גרפים המציגים נתונים כמו מיקום האתר הממוצע, טראפיק ממוצע, נראות הדף ושיעור הקליקים שהוא מקבל מתוך סך הקליקים מדפי התוצאות ועוד).
  • אפשרות לעקוב באופן שיטתי על ידי קבלת דו"חות מידע למייל באופן קבוע (למשל, אחת לחודש או אחת לשבוע).
  • מעקב אחרי 13 SERP Features שונים, ביניהם Featured Snippet, People also ask ו-sitelinks.
  • אפשרות לקבל התראות על שינויים במיקומים של האתר במילות המפתח שבמעקב.
  • השוואת מיקומים בגוגל אל מול אתרים מתחרים (עד חמישה).
  • מעקב אחר מיקום האתר בגוגל במגוון רחב של מדינות.
  • סריקה לעומק של 100 התוצאות הראשונות.

כמה עולה התענוג?

ahrefs מציעים מגוון רחב של כלים ועבור מקדמים רבים הם מצליחים לסגור את כל הפינות בבאנדל אחד.

יש כאן ארבע חבילות (אנחנו נתייחס רק לחלק של כלי בדיקת מיקומים בגוגל) מהן תוכלו לבחור בהתאם לצרכים שלכם:

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

  • 99 דולר לחודש (82 לחודש בתשלום שנתי) – מנוי lite שיכלול עד חמישה פרוייקטים (אתרים) עם הגבלת מעקב מיקומים של עד 500 מילות מפתח ועדכון מיקומים שבועי.
  • 179 דולר לחודש (149 לחודש בתשלום שנתי) – מנוי standard שיכלול עד עשרה פרוייקטים עם הגבלת מעקב עד 1,500 מילות מפתח ועדכון מיקומים בכל חמישה ימים.
  • 339 דולר לחודש (332 לחודש בתשלום שנתי) – מנוי advanced שיכלול עד 25 פרוייקטים ומעקב אחר 5,000 מילות מפתח ועדכון מיקומים בכל שלושה ימים.
  • 999 דולר לחודש (832 לחודש בתשלום שנתי) – מנוי agency שיכלול עשרה פרוייקטים ומעקב אחר 10,000 מילות מפתח ועדכון מיקומים בכל שלושה ימים.

למי הכלי מתאים?

הייחודיות של ahrefs היא שהם מציעים למקדמים את כל מה שהם צריכים במקום אחד.
אז נכון, הכלי הזה לא יבדוק את המיקומים שלכם בגוגל בצורה הכי מדויקת והמחיר גבוה אם אתם משתמשים בו רק לבדיקת מיקום בגוגל.
מצד שני, אם אתם רוצים ארגז כלים שמגיע קומפלט, הוא לגמרי עושה את העבודה ועושה חיים קלים למי שמרגיש אבוד כשהוא עובד עם 17 כלים שונים.

 

AccuRanker – לסוכנויות גדולות ולמי שמעריך דיוק ומהירות

כשזה נוגע לנושא בדיקת מיקומים בגוגל, הכלי של AccuRanker נחשב על ידי אנשי SEO רבים לטופ של הטופ.
הסיבה העיקרית היא מהירות העדכון המטורפת של הכלי הזה, שמאפשר דיוק חסר תקדים בהשוואה בין תוצאות בדיקת המיקומים של הכלי לבין בדיקת מיקום ידנית.

מה תקבלו עם כלי בדיקת מיקומים בגוגל של AccuRanker?

  • אפשרות להנפיק דו"חות מידע פשוטים וברורים הניתנים לשיתוף עם בעל האתר, דבר מעולה למנהלי קידום אורגני שעובדים מול לקוחות שרוצים להיות מעודכנים.
  • כלי מעמיק ומתקדם שמספק הרבה דאטה חשוב ומטריקות מעניינות וגם מנתח את המידע כדי לספק תובנות פרקטיות בלי לדרוש מאיתנו לנבור בטבלאות מסורבלות.
  • אינטרגציה עם כלים של גוגל (אנליטיקס, סרץ' קונסול, טבלאות גוגל Sheets) וגם עם כלים כמו Adobe Analytics.
  • דיוק גבוה שמאפשר לעקוב מקרוב אחר מיקום האתר בגוגל גם כאשר המיקומים משתנים במהירות.
  • אולי הכלי המהיר בתחום (עדכון מיקום מילות המפתח בכל 24 שעות).
  • אפשרות לפתוח כמות בלתי מוגבלת של משתמשים (וזה כולל גם את הלקוחות שלכם).
  • אפשרות לעבוד ביעילות גבוהה על ידי שיטת פילטור מידע נוחה וגמישה.
  • אפשרות לעקוב אחר כמות בלתי מוגבלת של דומיינים.
  • פיצ'רים מיוחדים לדפי נחיתה.
  • השוואת מיקומים עם עד 10 מתחרים.

כמה עולה התענוג?

התמחור של AccuRanker משתנה בהתאם למספר מילות המפתח אחריהן תרצו לעקוב, כאשר ככל שכמות המילים עולה העלות פר מילה יורדת.

עבור 1,000 מילות מפתח תשלמו 79 דולר בחודש, עבור 5,000 מילות מפתח תשלמו 249 דולר בחודש, עבור 15,000 תשלמו 549 דולר, עבור 30,000 מילים תשלמו 999 דולר ועבור 100,000 מילים (המקסימום המובנה באתר, כנראה שתוכלו להרחיב אם תצטרכו) תשלמו 2,499 דולר.

בחיוב שנתי, תקבלו הנחה של 10%.

למי הכלי מתאים?

הכלי מיועד בעיקר למי שצריך או רוצה את הבסט של הבסט, וגם מוכן לשלם עבורו.
AccuRanker הוא הכלי המושלם למי שמעריך ביצועים יותר מהכל – הוא מדויק, הוא מהיר והוא מספק המון פיצ'רים יעילים מאוד.

מעולה לסוכנויות דיגיטל, חברות SEO ומקדמים עצמאיים שעובדים בתקציבים גדולים.

 

ZEFO – המקבילה הישראלית

זפו התחילו את דרכם ב-2005 בסוכנות קידום אתרים ולאורך השנים פיתחו כלים עצמאיים שהפכו את העבודה שלהם לנוחה ויעילה יותר.
בשנת 2010, זפו החליטו לזנוח את שירותי הקידום והחלו לפתח באופן אינטנסיבי חבילת כלי SEO רחבה, אמינה ואיכותית, ביניהם כלי המאפשר לבדוק מיקומים בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים.

מה תקבלו עם כלי בדיקת מיקום בגוגל של ZEFO?

  • מאפשר בדיקת מיקומים בבינג, גוגל, יאנדקס (מנוע חיפוש רוסי) ובאידו (מנוע חיפוש סיני) ומתאים למי שמקדם אתרים במדינות רבות.
  • מרכז נתונים ממקורות מידע שונים ומנסה להציג לנו את המידע החשוב ובעל הערך ולהסתיר את המידע הלא רלוונטי.
  • פלטפורמה ישראלית, מה שאומר דיוק גבוה יותר בחיפושים שנעשים בגוגל ישראל וגם ממשק בעברית.
  • שמירה אוטומטית של נתונים היסטוריים על מיקום האתר במילות מפתח שונות.
  • כלי all in one שמגיע עם עוד כמה כלים שימושיים מאוד.
  • אפשרות לבדוק מיקומים בחיפוש במדינות שונות.
  • עדכון מיקומים יומי.
  • מדויק מאוד ומתעדכן במהירות.
  • ריכוז מידע ממקורות רבים.
  • מאפשר השוות מיקומים אל מול המתחרים.

כמה עולה התענוג?

זפו דיי דומה לכלי של ahrefs, כבר אמרתי? גם כאן יש ארבע חבילות שונות שיעזרו לכם לבצע בדיקת מיקומים בגוגל:

  • 99 שקלים לחודש (94 לחודש בתשלום שנתי) – מנוי single site המאפשר מעקב אחרי אתר אחד ו-40 מילות מפתח.
  • 299 שקלים לחודש (279 לחודש בתשלום שנתי) – מנוי boutique המאפשר מעקב אחרי עשרה אתרים ו-120 מילות מפתח.
  • 579 שקלים לחודש (549 לחודש בתשלום שנתי) – מנוי agency המאפשר מעקב אחרי 20 אתרים ו-400 מילות מפתח.
  • 999 שקלים לחודש (949 לחודש בתשלום שנתי) – מנוי large agency המאפשר מעקב אחרי 40 אתרים ו-800 מילות מפתח.

למי הכלי מתאים?

הגמישות במחיר והאופציה לחבילה התחלתית במחיר סביר יחסית מעולה למקדמים שעובדים עם לקוח אחד, מתכננים להתרחב ולא רוצים להחליף את הכלי שלהם בגלל זה.
בנוסף, הכלי מתאים למי שעובד עם אתרים ישראלים שמתמקדים בקידום בגוגל ישראל.

כמו כן, בדומה ל-ahrefs זהו כלי שמתאים למקדמים אורגנים שאוהבים לעבוד עם מספר מצומצם של כלים.

בדיקת מיקומים בגוגל – מה השלב הבא?

מלא מידע, הרים של נתונים, עוד קצת תובנות, הרבה טבלאות יפות וצבעוניות – מה עושים עם כל זה?
הרי בלי ליישם, בלי לשנות משהו, כל הכלים האלו לא ממש שווים את הכסף שאתם משלמים עליהם.

אז איך תמקסמו את התועלת של הכלים האלו? איך תבנו אסטרטגיית קידום על סמך המידע שקיבלתם?

בצעו מחקר מילות מפתח בהתאם למיקום בגוגל

המטרה הסופית שלנו היא לתעדף את מילות המפתח עליהן נרצה לעבוד בזמן הקרוב.
אני אוהב לתכנן קידום ביטויים לכ- 3-6 חודשים קדימה – זה נוח, זה משאיר אותי בעניינים וזה מאפשר לי גמישות שנדרשת מאוד בעולם הדיגיטל.

אחרי שבדקתם מה מיקום האתר בגוגל בחיפושים שונים, בצעו מחקר מילות מפתח עדכני.
המטרה שלכם כרגע היא לאתר ולתעדף ביטויים חדשים שרלוונטיים לאתר שאתם מקדמים, כדי שתוכלו להכניס גם אותם לאסטרטגיה שלכם.
נסו למצוא כמה ביטויי זנב ארוך עבור כל קטגוריה כדי שתוכלו לשלב אותם בתוכן שלכם.

קבעו אסטרטגיית קידום ביטויים

זה המקום לציין שמבחינת מילות מפתח שאתם כבר מקדמים באתר, כלי ה- Google Search Console מספק את התוצאות המדויקות ביותר מכל הכלים בשוק.
אם אתם לא משתמשים בכלי שמסתנכרן עם הסרץ' קונסול, כדאי לבצע בדיקת מיקומים נוספת גם בכלי הזה.

מעולה, עכשיו כשיש לכם את המידע שאתם צריכים – ביטויים חדשים לקידום וכן מיקום האתר שלכם בחיפושים של ביטויי מפתח שונים בגוגל – הגיע הזמן להחליט אילו ביטויים לקדם.
מן הסתם, אתם לא יכולים לקדם את כל הביטויים שקיימים גם אם אתם גוגל בכבודה בעצמה (טוב, אם אתם גוגל אז אולי כן).
זה אומר שאתם צריכים לעבוד לפי סדר עדיפויות, ובשביל זה אני רוצה להכיר לכם את משולש הזהב.

תעדוף ביטויים לקידום על פי משולש הזהב

משולש הזהב נשען על עקרונות בסיס בעולם ה- SEO, וזו דרך מאוד אפקטיבית ולעבוד בצורה מתודית ומסודרת.
אז מה הוא משולש הזהב שלי?

רלוונטיות – כדאיות – זמן. על פיהם אנחנו בוחרים את הביטויים שאנחנו רוצים לקדם.

רלוונטיות

עד כמה הביטוי רלוונטי עבור האתר עליו אנחנו עובדים ועד כמה האתר יתאם את הצרכים של מי שמחפש את אותו ביטוי?
ככל שהביטוי יותר רלוונטי לאתר, הסיכוי שגולשים ילחצו על התוצאה שלכם בדף התוצאות של גוגל וגם ימשיכו לביצוע פעולה (קנייה, זמן שהות ממושך או הרשמה לניוזלטר) יהיה גבוה יותר.

כדאיות

היקף החיפושים של הביטוי אל מול רמת התחרותיות איתה מגיע הביטוי היא פרמטר שחשוב מאוד להתחשב בו. מידע זה תוכלו לשלוף מרוב כלי בדיקת מיקום האתר שציינתי להעיל.
באופן טבעי, ביטוי עם מעט חיפושים יניב פחות תנועה מביטוי עם הרבה חיפושים, ובדרך כלל ביטוי עם הרבה חיפושים יהיה תחרותי יותר וידרוש משאבים רבים יותר.

זמן

הכוונה כאן היא למשך הזמן המשוער שיידרש מאיתנו כדי להגיע ליעד, בין אם הוא עמוד התוצאות הראשון של גוגל או לטופ 3 של ה-SERP.
משך הזמן המשוער נגזר מרמת התחרותיות, כמות המשאבים שיש לנו והמיקום הנוכחי שבו האתר נמצא באותה נקודת זמן.
חשוב לזכור שכשהמיקום נמוך יש הרבה לאן להשתפר ולכן קל בהרבה להגיע ממיקום 20 למיקום 10 מאשר ממיקום 10 למיקום 1 ואפילו למיקום 3.

עבודה לפי משולש הזהב שלי ביצירת אסטרטגיית הקידום, תאפשר בניית בסיס אופטימלי ויעיל בכדי להניב קידום אתרים שמספק מקסימום תוצאות במינימום משאבים.
אחרי שיש לכם את רשימת הביטויים, העבודה הופכת להיות הרבה יותר פשוטה.
לאחר שסיימתם את מלאכת בדיקת מיקומים בגוגל ואתם יודעים בדיוק איפה האתר שלכם עומד, אתם יכולים לבנות בצורה טובה יותר את אסטרטגיית התוכן וכן קישורים חיצוניים בהתאם למשאבים שעומדים לרשותכם.

בנוסף, אתם יכולים לזהות הזדמנויות קידום "קלות" שדורשות ממכם מעט מאמץ.
לא פעם תגלו שבמקום לקדם ביטויים תחרותיים שונים, תוכלו לעשות עדכון תכנים באתר שלכם שמקדמים את ביטויי מפתח שדורגתם בהם גבוה בעבר ולהעלות בחזרה את דירוג האתר ממש בקלות – פעולה שתתבאר לכם הרבה פעמים כיעילה ונגישה מאשר לכתוב מאמר חדש.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לך יותר לקוחות!

לאחר מילוי הטופס אחזור אליך עם כל הפרטים

ניר אזולאי