בוודאי שמעתם כבר אין ספור פעמים כי אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא כלי שיווקי דיגיטלי חיוני, אך גם אם יש לכם הבנה בסיסית במה מדובר כשמדברים על קידום אתרים ברשת, יתכן שעדיין אין לכם אחיזה מוצקה ביצור המורכב והרב-גוני הזה.
קידום אתר באינטרנט מורכב ממספר אלמנטים שונים, והידיעה מה הם וכיצד הם עובדים היא המפתח להבנת מדוע קידום אתרים כל כך חשוב. בקיצור, קידום אתרים ברשת הוא משמעותי מכיוון שהוא הופך את האתר שלך לגלוי יותר, מה שאומר יותר תנועה ויותר הזדמנויות להמיר לקוחות פוטנציאליים. מעבר לכך, זהו גם כלי רב ערך למודעות למותג, לבניית מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים ולמיצוב שלך כמומחה סמכותי ואמין בתחומך. אז ללא הקדמה נוספת, הנה כל מה שאתה צריך לדעת על SEO ולמה זה חיוני בעולם הדיגיטלי של ימינו.
מה זה קידום אתר באינטרנט?
אופטימיזציה למנועי חיפוש או קידום אתרים אורגני היא אוסף של שיטות שבעלי אתרים יכולים להשתמש בהן כדי להעלות את הדירוג שלהם במנועי חיפוש כמו גוגל. הביטוי "קידום אתרים" לרוב מקוצר כ- SEO, שיטות אלה עשויות לכלול דברים כמו מיקוד למילות מפתח, שיפור מהירות האתר, הפיכת אתר רספונסיבי כדי לעשות קידום במובייל וכן הלאה.
מנועי חיפוש קובעים את הדירוג של אתר על ידי בחינת גורמים בדף – כלומר אלמנטים באתר שניתן לשפר – וגורמים מחוץ לדף – קישורים חיצוניים. על ידי שיפור הגורמים שלך בעמוד וגם מחוץ לדף, תוכל להעלות את הדירוג שלך עבור מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לעסק שלך.
על ידי שימוש בשיטות המומלצות והעדכניות ביותר בקידום אתרים, החברה שלך יכולה לעלות בדירוג דפי החיפוש, ולהגדיל את הסיכוי שמישהו ילחץ על הדף שלך כאשר הוא מבצע חיפוש אחר המוצרים, השירותים או התעשייה שלך.
מדוע קידום ברשת האינטרנט חשוב?
חשוב רגע על ההרגלים שלך כאשר אתה מחפש משהו באינטרנט. בכמה דפי תוצאות אתה מעיין כשאתה מבצע חיפוש בגוגל – שלושה? שניים? או שאתה בדרך כלל לא עובר את הדף הראשון?
האמת היא, שככל שהאתר שלך מופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך גדל הסיכוי שמישהו ילחץ על האתר שלך. לכולנו טווחי קשב קצרים, כך שככל שהאתר שלך ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך גדל הסיכוי שתמשוך תשומת לב מאלה שמנסים במהירות למצוא פתרון לבעייתם או תשובה לשאלתם. כמובן שיש להשקיע כדי לייצר CTR גבוה.
בין אם תבחר לעשות קידום אתרים בגוגל לבד או על ידי מומחה לקידום אתרים – זו הדרך הטובה ביותר לדחוף את החברה שלך לראש הדירוג במנועי החיפוש. זה אמין, יעיל ומשתלם.
אך האם קידום אתר ברשת אכן עובד?
קידום אתרים אינו מדע מדויק. השיטות המומלצות עבור קידום אתרים ברשת מתפתחות לעתים קרובות מכיוון שהן מבוססות על אלגוריתמים המשתנים ללא הרף שהוגדרו על ידי מנועי החיפוש, וגוגל בראשן, כדי לספק לגולשים את התוצאות הטובות ביותר. כך, למשל, אם גוגל החליטה שהיא מעדיפה אתרים ידידותיים לנייד על פני אלו שלא, שיטות בניית האתרים המומלצות לצרכי SEO יצטרכו להשתנות כדי להתאים לפרמטר זה.
ההעדפות של גוגל פחות אקראיות מאשר העדפה לצבע אתר מסוים, כמובן, ואנחנו בהחלט רואים בהם היגיון. פרקטיקה מקובלת בקידום אתרים לפני כמה שנים עשויה שלא לעבוד עכשיו, וזה מוביל לתפיסה של שירותי קידום אתרים לא עובד: אם אתה משתמש בהנחיות או אסטרטגיות מיושנות, האתר שלך פשוט לא ידורג טוב.
קידום אתרים ברשת פועל רק כאשר אתה משתמש בשיטות העבודה המומלצות הנוכחיות. כשתעשה זאת, גוגל ומנועי חיפוש אחרים יעלו את דירוג האתר שלך, מה שיוביל לגידול בתנועה ובתורו להמרות.
אבל כשאתה מבצע קידום אתרים באופן שגוי, זה לא עובד. וזה יכול להוביל גם לתפיסה שקידום אתרים אינו יעיל.
כמה קידום אתרים גרוע יכול לפגוע בך?
SEO המשתמש בשיטות עבודה ישנות ומיושנות עשוי למנוע ממך להגיע דירוג גבוה יותר ממה שאתה נמצא כעת. אתה עשוי אפילו למצוא את דירוג החיפוש שלך צונח, או – והכי גרוע – לגלות שאתר האינטרנט שלך הוסר לחלוטין מתוצאות החיפוש.
להלן 3 סוגיות SEO נפוצות לדון בהם:
1. קניית קישורים
שיטה מקובלת שמחייבת לשלם עבור קישורים חיצוניים בניסיון "לשכנע" את גוגל שהוא אתר ראוי. מכיוון שמנועי חיפוש מעדיפים אתרים עם הרבה קישורים נכנסים, לפני שנים רבות, קל היה לשחק במערכת על ידי קניית קישורים מאתרים אחרים. כיום יש לעשות זאת באופן מקצועי אחרת האתר יהיה חשוף לענישה מצד גוגל, ותאמינו לי אתם לא רוצים להיות שם 😉 שיקום של מוניטין האתר שלכם בעייני גוגל הוא הליך מורכב וארוך מאוד.
עם זאת, גוגל מעדיפה ש"תרוויח" את הקישורים שלך ולא תקנה. אלגוריתמים למנועי חיפוש אינם שוקלים כעת קישור כלשהו רק כאשר הם מדרגים אתרים – הם עשויים להתעלם מקישורים מאתרי זבל, או אפילו להוריד את הדירוג שלך מכיוון שיש לך אותם. בנוסף, אם יתגלה שאתה קונה קישורים, ייתכן שתקבל פעולה ידנית, או קנס, שמסיר את האתר שלך לחלוטין מהתוצאות.
חוץ מלקנות קישורים, שים את המיקוד שלך בלהרוויח אותם באמצעות תוכן מעולה.
2. הכנת דפים ללא תוכן מקורי
זוהי דרך לרוקן את האתר שלך במאמץ מועט. בשנים עברו נהגו מנהלי אתרים ליצור טונות של דפים באתר שלהם שעשו שימוש חוזר בתוכן מהאתר שלהם, או אפילו תוכן שנגנב מאתרים אחרים. מכיוון שכמות חשובה יותר מאיכות, היה קל לרמות את האלגוריתם, על ידי יצירת הרבה עמודים.
זה כבר לא עובד. ההתמקדות שלך לא צריכה להיות על יצירת הרבה עמודים – אלא על כתיבת תוכן מקורי שעונה על שאלות, פותר בעיות ועוזר למבקרים שלך לקבל החלטות על בסיס מקצועי. תוכן איכותי זה יכול למעשה להגדיל את שיעורי המעורבות באתר האינטרנט שלך, אשר בתורו יכול לעזור לדירוג שלך.
3. מילוי מילות מפתח
בניסיון לדרג את אתרי האינטרנט שלהם לכל מילת מפתח אפשרית, בעלי אתרים נהגו לנקוט בפרקטיקה המכונה "מילוי מילות מפתח". זה כלל הצבת מספר גבוה של מילים בכתובות אתרים, כותרות עמודים, תוכן דף וקישורים. אמנם טקטיקה זו הייתה פעם יעילה מאוד, אך גוגל תפסה והפכה את מילוי מילות המפתח ללא יעיל.
אמנם גוגל נהגה פשוט לחפש את שילוב מילות המפתח הנכון, אך כעת היא מחפשת רלוונטיות ותוכן טוב. אלגוריתמים למנועי חיפוש מקפיצים כעת רק אתרים שיש להם את כל התכונות הללו (ועוד כמה אחרים, כמו קישורים, מבנה אתר נכון, סמכותיות ועוד).
בנוסף, זכור שאנשים אמיתיים יבקרו באתר שלך ויביטו בכתובות האתר שלך או בתוכן העמוד שלך. אם אתה כותב תוכן רק לצורך העלאת מילות מפתח לדף, אתה תאכזב את המבקרים שלך. והאופן שבו הם מתקשרים עם האתר שלך כתוצאה מכך עלול לפגוע בדירוג שלך באופן משמעותי.
יישום SEO באתר שלך
כשזה מגיע לאתר שלך בין אם מדובר בתהליך של קידום אתר וורדפרס או לא, יש לפניך כמה אופציות כיצד ליישם SEO. אתה יכול לבחור לעשות זאת עצמאית, שכן היום יש הרבה יותר מידע איך לעשות זאת ברשת עבור אלו שרוצים לעשות זאת לבד. מצד שני, לאלו שאין להם ניסיון בזה וידע טכנולוגי זה יכול לקחת הרבה יותר זמן והרבה ניסוי וטעיה עד שתצליח.
אפשרות אחרת היא לבחור באיש מקצוע, בין אם זה חברת קידום אתרים ברשת או מומחה קידום אתרים פרטי. להם יש יותר הבנה בנושא והם יוכלו להעניק לך שירותי מותאם אישית לאתר שלך. אמנם השירותים הללו לא יהיו בחינם, אך לטווח הרחוק זה יותר משתלם להשקיע ב-SEO איכותי שיחסוך לך גם זמן רב וגם יביא לתוצאות טובות יותר.